Ledigt jobb som Ekonomiassistent på kundreskontra!
Experis / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige Vi på Experis Finance i Göteborg söker dig som vill arbeta som Ekonomiassistent hos vår kund som är ett välkänt Göteborgsföretag med fokus på miljö och hållbarhet. Du blir en av 12 engagerade och sociala medarbetare på ekonomiavdelningen där du kommer att fokusera på processer kring kredituppföljning. Dina övriga arbetsuppgifter innefattar helhetsbilden gällande kundreskontra såsom hantering av inbetalningar från svenska och utländska kunder, kreditförsäkringar, avstämningar samt telefon- och mailsupport. Tjänsten är ett långsiktigt behov och om det låter intressant hoppas jag att du ansöker via länken nedan. Varmt välkommen!
Vill du arbeta som Ekonomiassistent på kundreskontra i hjärtat av Göteborg?
Vi på Experis Finance söker vår nästa kollega som vill arbeta som Ekonomiassistent hos vår kund som är ett välkänt Göteborgsföretag med miljö- och hållbarhetstänk. För att passa i rollen har du tidigare erfarenhet av kundreskontra, kreditbedömningar och avstämningar i samband med bokslut. Du blir en av 12 engagerade och sociala medarbetare på ekonomiavdelningen och du rapporterar till Ekonomichefen. I rollen ingår att se över processer kring kreditbedömning och att ha viljan och drivet att utveckla dessa. Det är därför bra om du trivs med dagliga rutinuppgifter samtidigt som du vill få möjligheten att få arbeta strategiskt för att förbättra avdelningens rutiner.
Vem är du?
Du har utbildning inom ekonomi samt arbetslivserfarenhet från en större ekonomiavdelning. Du har god förståelse för redovisning samt goda kunskaper i Excel och övriga Officepaketet. Det är meriterande med kunskaper i Navision och Palette. Som person är du prestigelös, serviceinriktad, flexibel och noggrann. Du har en god förmåga att strukturera ditt arbete, tycker om att utveckla, förbättra och dokumentera rutiner inom ditt ansvarsområde och är flytande i såväl svenska som engelska. För att passa och trivas i konsultrollen är du resultatinriktad och nyfiken på nya erfarenheter. Som person är du positiv, operativ och proaktiv samt lyhörd för våra kunders behov.
Vad kan vi erbjuda dig?
Baserat på vad du kan, vilka ambitioner du har och vilka behov våra kunder har på kort och lång sikt kan du skapa en karriär hos oss eller skaffa erfarenheter på vägen mot ditt karriärmål. Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Publiceringsdatum2018-01-03Kontaktperson för detta jobb Ansök genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Matilda Pihl på
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 36247
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMatilda Pihl
matilda.pihl@se.experis.comFöretagExperis
AdressExperis
41104
41104 1480
KontorsadressLilla Bommen 5
Jobbnummer 3882590
Observera att sista ansökningsdag har passerat.