Learning Coordinator till Scania
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. On Scania 's journey to become the leader in sustainable transport solutions, Scania Academy supports the business to become a learning organisation. Competence development and lifelong learning is high on our agenda. We at Academy enables solutions to secure the right competences, skills and mindset to reach the business goals.
Just nu söker vi inom Learning System and Coordination, på Scania Academy, en Learning Coordinator. I rollen som Learning Coordinator stöttar du Scania i Södertälje med administrativ support i samband med planering, genomförande, fakturering samt uppföljning av utbildnings- och kompetenutvecklingsaktiviteter. I din roll ansvarar du också för att supporta och utbilda organisationen i delar av dagens learning management system (LMS). Våra utbildnings- och kompetenutvecklingsaktiviteter sker virtuellt och/eller i våra lokaler i Södertälje.
Publiceringsdatum2022-07-04Om tjänstenI rollen som Learning Coordinator planerar, genomför och följer du upp utbildnings- och kompetensutvecklingsaktiviteter. Ditt dagliga arbete sker i nära samarbete med Learning System & Coordinations kunder, uppdragsgivare och leverantörer - vilket innebär många interna och externa kontaktytor. Din roll innebär även att stötta kunderna med bland annat utbildningsrådgivning, statistik, rapporthantering och kundanpassade lösningar.
Du arbetar i Scanias globala learning managment system (LMS), MyCompass, och tillsammans med dina kollegor utbildar och stöttar du även våra kunder i verktyget.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av en koordinerade roll eller har arbetat med administration, och som gillar att jobba digitalt och vågar testa nya plattformar och system. I rollen jobbar du nära dina kollegor i teamet samtidigt som du förväntas ta ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt.
Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och har en mycket god organisationsförmåga. Du trivs i ett stundtals högt tempo och då tjänsten innebär många kontakter är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du gillar att vara spindeln i nätet och bemöter kunder på ett professionellt sätt samt har en positiv attityd.
Vi ser att du:
• Har en eftergymnasial utbildning exempelvis inom administration alternativt förvärvat motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet.
• Hanterar Officepaketet mycket väl och är van vid att arbeta i och hantera olika typer av digitala system, gärna tidigare erfarenhet från lärplattform/learning management system (LMS)
• Kunskap och intresse för lärande och kompetensutveckling.
• Erfarenhet av att arbeta tvärfunktionellt och globalt
• Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
jesper.jenejfard@adecco.seHar övriga frågor vänligen kontakta Adeccos växel på 010 - 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-37726".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Jesper Jenefjärd
Jobbnummer 6797178
Observera att sista ansökningsdag har passerat.