Launch Project Manager till Galderma, Uppsala
Q-Med AB / Kemiingenjörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kemiingenjörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Q-Med AB i Uppsala,
Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Vi söker nu en till Launch Project Manager! Vi letar efter dig som är intresserad av att bidra till ett växande affärsområde och driva aktiviteter och få dem i mål. Har du dessutom öga för detaljer, men också lätt att se helheten, samt ett intresse av att samarbeta tvärfunktionellt? Då kan det här vara rollen för dig.
Gruppen Geographical Launch Project Management tillhör avdelningen Project Management inom Operations och består från 1 januari av fyra personer som driver Geographical Launch-projekt samt ändringsärenden (CC:n). Tjänsten är en heltidsanställning och gäller tillsvidare.
Om rollen
Som Launch-projektledare driver, planerar och följer du upp lanseringsprojekt och ändringsärenden för projekt i enlighet med våra interna processer. Arbetet utförs enligt gällande myndighetskrav (ISO 13485 och cGMP) och du är ansvarig för leverabler och tidslinjer för dina projekt. Övriga arbetsuppgifter är bland annat att:
*
Kommunicera status för projekten
*
Se till att Project Management, Supply chain, Regulatory och övriga funktioner informeras om effekterna av relevanta förändringar som kan påverka deras verksamhet
*
Delta i projekt med nya produkter/produktförändring och fungera som gränssnitt för supply chain-funktionerna
*
Administrera och samordna ändringsärenden enligt instruktioner
*
Utvecklar strategier relaterade till de change control-ärenden som hanteras, för att säkerställa och driva en effektiv implementering
Är du den vi söker?
Lämplig bakgrund för den här rollen är ingenjörsexamen i kemiteknik, apotekarexamen eller annan högre naturvetenskaplig utbildning. Du har också minst två års erfarenhet från Medical Device/läkemedel eller liknande bransch samt minst två års erfarenhet av koordinering av större aktiviteter eller projektledning inom Life Science. Du har en dokumenterad erfarenhet av att driva ändringsärenden samt arbete enligt GMP. Då arbetet innebär mycket kontakter krävs god kommunikativ förmåga såväl på svenska som på engelska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av försörjningsprojekt och försörjningsprocesser, Trackwise. processutveckling i en tillverkande industri, inköp av utrustningar till en tillverkande industri samt en förståelse för regulatoriska processer.
Då rollen innebär att du har flera projekt som du driver samtidigt bör du tycka att det är kul med utmaningar och du behöver vara bra på att planera din egen tid. Du har förmåga att arbeta flexibelt och göra problem till lösningar på ett strukturerat sätt samt driva aktiviteter i mål. Samarbete och effektiv kommunikation är också viktiga attribut i den här rollen.
Vi erbjuder
I Uppsala ligger Galdermas globala center för affärsområdet Aesthetics (estetik) med verksamhet inom produktutveckling och tillverkning. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i en spännande, internationell miljö där både personlig och professionell utveckling uppmuntras. Hos oss blir du en viktig del av ett globalt och växande företag. Du hittar oss utmed Fyrisån, endast 10 minuters cykelväg från Uppsala Centralstation.
Frågor och ansökan
Vi välkomnar din ansökan i första hand via denna sida, alternativt via länken "Ansök / Apply Now". Vi tar gärna emot din ansökan redan i dag, dock senast den 16 Januari. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Remi Novarini,
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2021-12-21ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagQ-Med AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "JR000516".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Q-Med AB (org.nr 556258-6882)
Arbetsplats Galderma
Jobbnummer 6199675
Observera att sista ansökningsdag har passerat.