Lärare i år 6 till Fornbackaskolan.

Södertälje kommun, Utbildningskontoret Södertälje / Grundskollärarjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla grundskollärarjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Utbildningskontoret Södertälje i Södertälje

Vi tar vara på medarbetarnas potential, utvecklar välfärden och ser medborgaren som vår största tillgång. De senaste tusen åren har Södertälje präglats av möten mellan kulturer och människor som bedrivit handel och utbytt idéer. Vill du vara med och göra det med oss i tusen år till?

Jobba i Södertälje

Har du behov av lite spänning i vardagen? Vill du vara med i något meningsfullt? Vill du känna dig behövd? Vill du vara delaktig, kunna påverka, förändra och utveckla? Ja, då är det i Södertälje du ska jobba.

Södertäljes förskolor och skolor står inför stora utmaningar. Resultaten ska förbättras. Fler elever måste nå målen. Arbetet är i full gång. Det är inte lätt, men det är möjligt. Vad som krävs är engagemang, lust, mod och en massa kompetens. Att utveckla och förbättra förskolan och skolan låter sig inte göras på en kafferast eller av glada amatörer. Det måste göras systematiskt, och arbetet måste vara strategiskt och långsiktigt.

Vi bygger vår utveckling på det forskningen visat är framgångsfaktorer för förbättringsarbete i förskola och skola. Dessutom har vi valt att prioritera några särskilda områden, som språkutvecklande arbete, inkluderande arbete och IKT som pedagogiskt redskap.
Vi tror att vi behöver arbeta tillsammans och lära av varandra oavsett om vi arbetar i förskolan eller i gymnasieskolan. Vi tror dessutom att vi mer än någon annan kommun behöver göra upp med en hel del gamla normer och traditioner. Vi måste ha modet att kasta ett och annat på soptippen och våga pröva det som är nytt och kanske svårt. Just nu inför vi karriärstjänster för lärare. Vi planerar som bäst att införa tvålärarsystem på en skola, alltså två lärare i varje klassrum. Diskussioner pågår också om att utveckla tydliga pedagogiska inriktningar på våra grundskolor.

Egentligen handlar allt vårt arbete om att skapa förutsättningar för förskollärare och lärare att göra ett bra jobb. Vi vet att forskningen har rätt när den säger att duktiga förskollärare och lärare är den viktigaste faktorn för att förbättra resultaten i förskolan och skolan.

Själv svarade jag ja på de inledande frågorna. Nu jobbar jag i Södertälje. Välkommen du också!

Peter Fredriksson
Utbildningsdirektör

Publiceringsdatum
2012-06-29

Arbetsuppgifter
Klasslärare, grundskolan, för elever i år 6. Du är en av två klasslärare för år 6 och kommer att ha ett mycket nära samarbete med den andra klassläraren.

Kvalifikationer
Utbildad behörig lärare för år 4-6 i grundskolan gärna med ma/no inriktning. Även utbildning utifrån ett andraspråks perspektiv är önskvärt då det är en stor utmaning i och ett uppdrag att arbeta utifrån ett språkutvecklande arbetssätt. Arbetslagsarbete sker i ett arbetslag där stor flexibilitet råder samt satsning på IKT. Du behöver vara välstrukturerad och ha en verktygslåda med olika strategier för att vägleda och utmana eleverna i deras kunskapsutveckling.

Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-08-14

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-13
Ange följande referens när du ansöker: A282554
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Bille-Andersson, 08-5230 3108

Företag
Södertälje kommun, Utbildningskontoret Södertälje

Adress
Södertälje kommun, Utbildningskontoret Södertälje
Södertälje
15189 Södertälje

Jobbnummer
1285102

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Utbildningskontoret Södertälje

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Utbildningskontoret Södertälje: