Länsstyrelsens Enhet för Tillstånd söker två stiftelsejurister
Länsstyrelsen i Stockholm / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Stockholm i Stockholm,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Du kommer att arbeta inom området stiftelser. Arbetsuppgifterna innebär självständig ärendehandläggning med höga krav på produktivitet och noggrannhet. Du kommer framförallt att fatta självständiga beslut i stiftelseärenden. Graden av komplexitet i arbetsuppgifterna varierar. Arbetet innebär även telefonkontakt med våra kunder - stiftelser, organisationer, företag och enskilda medborgare. Även andra ärendegrupper som faller inom ramen för enhetens verksamhet kan i komma i fråga. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med sex personer som alla arbetar med stiftelsefrågor.
Du ska ha
• Juris kandidatexamen (180 poäng/270 högskolepoäng)
• minst två års erfarenhet av juridiskt utredningsarbete och kvalificerad handläggning
• analytisk förmåga
• mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga
• förmåga att driva och ta ställning i frågor både självständigt och i samråd med andra
• hög integritet och personlig mognad
• vilja och förmåga att bidra till en god arbetsmiljö
Du ska vara
• lyhörd, prestigelös och hjälpsam
• van att arbeta med många ärenden samtidigt och av att prioritera
Det är meriterande med notariemeritering eller liknande domstolserfarenhet och med erfarenhet från statlig sektor och det är mycket meriterande med erfarenhet av arbete med stiftelser.
Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.
Enheten för tillstånd har 30 medarbetare och hanterar cirka 85 ärendegrupper inom olika verksamhetsområden. Bland annat prövas ansöknings- och tillståndsärenden rörande stiftelser, bevakningsföretag, kameraövervakning, medborgarskap för nordiska medborgare. Enheten ingår i avdelningen för rättsliga frågor som har drygt 100 medarbetare och förutom Enheten för tillstånd tre andra enheter (Tillsyn, Överklagande, samt Diarium & Arkiv).
Publiceringsdatum2018-05-08Övrig informationVi arbetar i moderna lokaler centralt i Stockholm och har rökfri arbetstid. Vi arbetar med ständiga förbättringar och tillämpar ett digitalt arbetssätt.
Anställningsform
Tillsvidare. Det kan bli aktuellt med provanställning.
Heltid
Tillträde: Snarast
Så ansöker duAnsök senast: 2018-05-22
Referensnummer: 112-18303-2018
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen och samordnare för det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.
Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län - där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 450 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.
Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Remnerud, Enhetschef 010-223 16 96 eller 072-204 20 75
Cecilia Westerberg, Facklig företrädare, ST 010-223 16 17
Mia Lindström, Facklig företrädare, SACO 010-223 15 01
FöretagLänsstyrelsen i Stockholm
AdressLänsstyrelsen i Stockholm
Box 22067
10422 Stockholm
KontorsadressRegeringsgatan 66
Jobbnummer 4131760
Observera att sista ansökningsdag har passerat.