Landshypotek Bank söker HR-admin. med känsla för detaljer och se
Landshypotek Bank, HR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landshypotek Bank, HR i Stockholm Landshypotek Bank
Vi finansierar satsningar och företagande för ett rikare liv på landet.
Vi är specialiserade på jord- och skogsnäringen. Vi och våra lånekunder har utvecklat svenska landsbygden sedan 1836.
Vi är med utlåningen Sveriges nionde största bank. Vi är en tydlig nischbank som finns för finansiering till verksamhet inom jord och skog.
Vi ägs av Landshypotek Ekonomisk Förening där lånekunderna är medlemmar. Vårt överskott stärker verksamheten och går tillbaka till lånekunderna.
Vi är jord- och skogsbrukarnas egen bank. För oss är jord- och skogsnäringens utveckling avgörande för landsbygden och därmed Sveriges framtid. Vi förstår människorna bakom de många familjeföretagen på landsbygden.
Vi har öppnat en digital bank för sparande till konkurrenskraftig ränta för den svenska allmänheten. Vi är därmed även banken för alla som vill spara till goda villkor och har ett hjärta som klappar för landsbygden.
Publiceringsdatum2016-03-14BeskrivningSom HR-administratör på Landshypotek Bank kommer du ingå i en fantastisk liten avdelning banken tillsamman med HR-Chefen och en HR-Generalist. Tillsammans hjälps vi åt med att stödja chefer och medarbetare med allt inom HR. Lönearbetet är i huvudsak självständigt men du kommer även att ha flera interna och externa kontakter.
Dina arbetsuppgifterDu kommer att ansvara för att sköta all lönehantering på banken. Vilket innebär allt från kontroll av tidrapporter, inmatning av uppgifter i lönesystemet till inrapportering avseende försäkringar, pension med mera. Du kommer mer specifikt att ansvara för:
• den löpande löneadministration för banken och ekonomiska föreningen (ca 260 löner per månad)
• all pensions- och försäkringsadministration
• all månadsrapportering till ekonomiavdelningen
• all månadsstatistik till olika mottagare både internt och till myndigheter
• ansvarig för Benify och kontaktperson till företagshälsovården
• ansvarig för delar av HR-infon på vårt intranät
• ansvarig för introduktionen av nyanställda inom området lön, resor och tid
Kvalifikationer & Egenskaper
Vi söker dig som har minst fem års arbetslivserfarenhet från löneadministration. Du har kunskap om hela löneprocessen och förståelse för kopplingen mellan Lön-HR/Ekonomi. Du bör har arbetat med lönesystemet AGDA. Det ses som meriterande om du har erfarenhet av hr/ekonomi inom bank samt erfarenhet från arbete med våra kollektivavtal BAO/Finansförbundet och BAO/SACO.
För att lyckas bra i rollen som löneadministratör ser vi gärna att du är noggrann och uppmärksam på detaljer, men samtidigt flexibel i ditt sätt att arbeta. Du är en nyfiken person som är öppen för förändringar och nya sätt att arbeta. Eftersom du kommer arbeta tillsammans med andra är det viktigt att du trivs att arbeta i team. Ett stort intresse för lönefrågor är lika självklart som viljan att ge bästa service till alla anställda.
AnställningsvillkorTjänsten är underställd HR-chef. Tjänsten är en heltidsanställning med start så snart vi har funnit rätt person. Vi tillämpar löpande rekrytering varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan så snart som möjligt om du är intresserad.
Placering: Centralt i Stockholm
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Så snart som möjligt tillsvidareanställning
ErsättningMånad
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-09
Ange följande referens när du ansöker: 2016/2
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnelie von Dahn 0733395577
Joakim Fyhn 0702947305
FöretagLandshypotek Bank, HR
AdressLandshypotek Bank, HR
Regeringsgatan 48
11139 Stockholm
KontorsadressRegeringsgatan 48
Jobbnummer 2724320
Observera att sista ansökningsdag har passerat.