Laholms kommun söker nu en Ekonomicontroller
Laholms kommun / Controllerjobb / Laholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Laholm,
Båstad,
Halmstad,
Örkelljunga,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Laholms kommun i Laholm Nu söker vi på Laholms kommun en systemintresserad ekonomicontroller till kultur- och utvecklingsförvaltningens stab
Om Laholms kommun
Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare - varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Och vi har plats för fler!
Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott bemötande.
Arbetsplatsen
Kultur- och utvecklingsförvaltningens huvuduppdrag är att ge människor förutsättningar att nå sin fulla potential. Därför arbetar vi med ett utvecklings-, samarbets- och lösningsorienterat fokus som går som en röd tråd genom hela förvaltningen
Vi har ansvar för ett brett och spännande ansvarsområde som har tre verksamhetsgrenar: frivilliga skolformer, arbetsmarknad samt kultur och fritid.
I vår organisationskultur har vi fokus på delaktighet, tillit och egenansvar inom uppföljningsprocesserna och arbetar med att optimera de administrativa processerna för att frigöra tid till verksamhetsutveckling. Vi strävar efter att hela tiden knyta våra verksamheter alltmer samman, skapa synergier och öka transparensen mellan olika funktioner. Vi ligger i framkant, försöker sätta exempel och med generositet och humor ser vi till att ha kul på jobbet.
Publiceringsdatum2022-11-28Dina arbetsuppgifterSom ekonomicontroller är du en del av förvaltningens stab som i övrigt består av en förvaltningsekonom, en nämndsekreterare och en verksamhetscontroller. I din roll arbetar du med den månadsvisa ekonomiuppföljningen av varje enhet och har ett nära samarbete med både enhetschefer och verksamhetschefer. Din närmaste chef är förvaltningschefen.
I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för klassiska ekonomicontrolleruppgifter så som
• Månatlig budgetuppföljning av enheter inklusive uppföljning av externt finansierade projekt
• Samordning och uppföljning av förvaltningens fakturaflöde
• Fakturahantering för stab och ledning
• Ekonomisk rådgivning och kundtjänst inom förvaltningen
I rollen ingår också ansvara för samordning av förvaltningens samlade digitala systemförvaltning och löpande administration av förvaltningens del i kommunens ekonomisystem och beslutsstödssystem. Och du har en roll i förvaltningens krisledningsstab som dokumentationsansvarig.
KvalifikationerFör rollen krävs universitetsexamen från ekonomprogram eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömmer likvärdig. Då rollen innehåller inslag av systemförvaltning och systemadministration är ett intresse av, och en fallenhet för, digitala system en förutsättning.
Det är meriterande om du har erfarenhret av arbete inom offentlig förvaltning och/eller som ekonomicontroller. Meriterande är även kunskaper och erfarenhet av systemförvaltning samt erfarenhet av uppföljningssystemet QlickSense. Är du dessutom en ninja på excel som har vana av att lära andra använda pivotabeller eller liknande så stärker det din ansökan.
Då du är anställd direkt under förvaltningschefen krävs det att du är självgående, engagerad och lösningsorienterad. Stabens dubbla roll som stöttande och kontrollerande kräver självdistans, ödmjukhet, ett coachande förhållningssätt och att du drivs av att få andra omkring dig att lyckas med sina uppdrag.
Då vi är en tight grupp som arbetar nära varandra kommer stor vikt att läggas på personlig lämplighet och förmåga att bidra till gruppen.
Anställningsform
Tillsvidareanställning - heltid
Tillträdesdagen
2023-03-01 eller snarast därefter som möjligt
ErsättningEnligt överenskommelse
Upplysningar
Andreas Meimermondt, Förvaltningschef, 0765-167 903
Narcisa Duranovic, Förvaltningsekonom, 0702-872 367
Fackliga upplysningar
Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-150 00
Sista ansökningsdag
2022-12-14
Intervjuer är planerade till den 21:a samt 22:a december.
Referenser
Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan i stället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.
Övriga upplysningar
Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid
anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken
Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan
Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Laholm:2022:353".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Laholms kommun (org.nr 212000-1223)
Jobbnummer 7211172
Observera att sista ansökningsdag har passerat.