Lageransvarig till IT företag i Solna
Avanzera Bemanning AB / Lagerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Vi söker en operativt lageransvarig för rekrytering till kund. Vår kund är ett ledande IT företag med kontor i Solna. Tjänsten ska tillsättas senast den 1 december.
Publiceringsdatum2014-10-24Dina arbetsuppgifterVår kund har en nationell lager- och logistikverksamhet för både sälj- och reservdelslager. Man hanterar bland annat godsmottagning såsom in- och utleveranser, pack, transporter samt leverantörs- och kundkontakter. I avdelningens ansvar ingår även en del fastighetsskötsel. Som lageransvarig kommer du dels att arbeta operativt och dels tillse att arbetsuppgifterna utförs enligt gällande rutiner, regler och lagar. Rollen innehåller initialt ett teamledaransvar för ca tre medarbetarna och kan vidareutvecklas till att även omfatta personalansvar på sikt. Exempel på arbetsuppgifter:
• Nationellt ansvara för rutiner och processer kring logistik, lagerhantering och RMA-hantering
• Säkerställa att kunder och uppdragsgivare får rätt leverans i rätt tid
• Ansvara för ledning och personalplanering i det dagliga arbetet
• Planera och genomföra budget, mål och resultatuppföljning
• Utveckla rutiner, analysera och följa upp avvikelser för verksamheten
• Vara delaktig i projekt avseende utveckling av verksamheten
• Kontrollera och attestera fakturor
• Uppföljning och analys av fraktkostnader
• Inventering av sälj och reservdelslager
• Med regelbundenhet gå igenom kontrollrapporter i syfte att hålla god kvalitet i affärssystemet och optimera företagets ekonomi i samarbete med inköps- och ekonomiavdelningen
BakgrundVi söker dig som har minst 2-3 års erfarenhet från arbetsledande befattning inom logistik/lager.
Det är meriterande om du har skaffat din erfarenhet inom just IT eller telekombranschen. Du har gymnasieutbildning samt någon form av eftergymnasial utbildning. Tjänsten kräver god ekonomisk förståelse, goda kunskaper i Officepaketet (främst i Excel) samt erfarenhet av att arbeta i ERP sy-stem. Har du kunskaper i Visma är det meriterande. Tjänsten kräver också god förmåga att kunna uttrycka och formulera dig väl på både svenska och engelska.
Som person är du strukturerad, har båda fötterna på jorden och är trygg i ledarrollen. Du är en problemlösare med stark framåtanda och driv med förmåga att få saker genomförda. Du har en naturlig förmåga att leda och motivera medarbetare samt att skapa goda affärsmässiga relationer med kunder och olika samarbetspartners.
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraArbetstider och omfattningHeltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-12
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 434
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Karbelius 08-545 28 303
FöretagAvanzera Bemanning AB
AdressAvanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2044173
Observera att sista ansökningsdag har passerat.