Kvalitetscontroller

Locum AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Locum AB i Stockholm

Facility Management

Fastigheter

Vill du säkerställa kvaliteten på Locums FM-tjänster?

Locum vidareutvecklar sin verksamhet inom Facility Management och vår FM-organisation tar ny form. I samband med detta söker vi en kvalitetscontroller till en nyinrättad tjänst med målet att kvalitetssäkra att upphandlade tjänster levereras i enlighet med ingånget avtal.

Publiceringsdatum
2015-06-25

Dina arbetsuppgifter
Rollen kvalitetscontroller är ny på FM-avdelningen och syftet med befattningen är att säkerställa att upphandlade tjänster levereras i enlighet med ingånget avtal. Locum ska genomföra stickprovskontroller hos kunderna och kvalitetscontrollerns ansvar blir att strukturera upp och utföra detta arbete.

Tjänsten omfattar samtliga FM-tjänster (lokalvård, vaktmästeri, servicecenter och internservice) på avdelningen där lokalvården kommer att prioriteras initialt. Kvalitetscontrollern kommer att ansvara för att bibehålla och vidareutveckla FM-verksamheten mot uppsatta mål i samarbete med upphandlade leverantörer.

I rollen som kvalitetscontroller ingår ansvar för att:
• Utföra kontroller av leveranskvaliteten inom samtliga FM-tjänster, följa upp och dokumentera resultatet av dessa.
• Administrera och utarbeta rapporter som krävs för att rapportera måluppfyllelse.
• Läsa, tolka och utveckla avtal.
• Företräda Locum vid frågor från kunder och leverantörer gällande den dagliga driften.
• Stödja Facility Managers och FM-specialister (exempelvis delta i möten, prioritera kvalitetsuppföljningarna utifrån akuta behov).
• Vid kvalitetsbrister ombesörja att Locums rutiner för utfärdande av vite följs.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är certifierad enligt minst kunskapsnivå tre (3) för Svensk Standard SS 627801-2012 och Dansk Hygienstandard DS 2451-10SV. Du har dokumenterad erfarenhet av att utföra och dokumentera hygien- och kvalitetskontroller enligt Svensk Standard SS Standard SS 627801-2012 och Dansk Hygienstandard DS 2451-10SV.

Du har referenser från minst ett uppdrag som skall vara max ett år gammalt.
Du ska ha dokumenterad kunskap/erfarenhet av städmaterial, maskiner, metoder m.m. Vi förutsätter att du har grundläggande städutbildning enligt SRY/PRYL eller likvärdig utbildning likväl som dokumenterad utbildning om golv, golvbehandling och skötsel. Vi antar att du också har genomgått hygienutbildning om städning i vårdmiljö.

Du har grundläggande datorvana och kunskaper om Officepaketet, ärendehanteringssystem, CRM-system, digitala uppföljningssystem och kvalitetssystem.
Erfarenhet av implementering och verksamhetsutveckling av FM-processer är en stor fördel liksom om du tidigare skapat uppföljningssystem för kontroll av verksamheten.
Grundläggande kunskaper kring vårdens specialavfall och eller posthantering är ett mervärde.

Har du dessutom jobbat i systemet Landlord och har breda kunskaper inom Facility Management och vården är det meriterande.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är strukturerad och kvalitetsmedveten. Du är driven och självgående och gillar att vara ute och träffa nya människor.

Du är en utpräglad relationsskapare som kommunicerar och samarbetar väl med såväl kunder, leverantörer och kollegor. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper!

Övrig information:
Ansökan ska vara oss tillhanda senast den 2015-08-07. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Locum AB är Sveriges ledande fastighetsbolag för vårdmiljöer. Vårt uppdrag är att inom Stockholms läns landsting förvalta och utveckla vårdens fastigheter och lokaler och skapa största möjliga värde för vården. Vi hittar lösningar som motsvarar vårdgivarnas och patienternas behov genom att ta helhetsansvar och jobba i god samverkan och med hög kompetens med kunder och leverantörer.

Tjänsten är placerad på Locums kontor i Stockholm. Vi sitter i moderna, attraktiva och tillgängliga lokaler centralt på Södermalm. På huvudkontoret finns specialistkompetens inom bl. a. förvaltning, projektledning, fastighetsutveckling, miljö, energi, CAD och BIM m.m.

Vi erbjuder dig ett utmanande och spännande arbete i en verksamhet som ständigt utvecklas, med samhällsnytta, kompetenta och inspirerande kollegor, kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid.

Locums värderingar är Kundnytta, Helhetsansvar och Samverkan. Läs mer om oss på www.locum.se .

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare (provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas)

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-07
Ange följande referens när du ansöker: LOC-15-20031
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef FM-specilalister Ulrika Magnusson 08-123 170 82
FM-specialist Kjell Törnqvist 08-123 170 56

Facklig kontakt
Akademikerförbundet Anna-Pia Lundgren 08-123 170 00
Vision Birgitta Dahlholm 08-123 170 00
Ledarna Per Högdahl 08-123 170 00

Företag
Locum AB

Adress
Locum AB
Box 17201
10462 Stockholm

Kontorsadress
Östgötagatan 12

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2354556

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Locum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Locum AB: