Kvalificerad skattehandläggare, Uppsala
Skatteverket / Ekonomijobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Uppsala,
Östhammar,
Enköping,
Sollentuna,
Tierp eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Skatteverket arbetar för ett samhälle där alla vill göra rätt för sig. Det ska vara lätt för medborgare och företag att göra rätt från början. Våra skattekontor och servicekontor finns över hela landet.
Ditt nya jobb
innebär att du arbetar på skattekontoret i Uppsala och handlägger ärenden inom årskontroll som rör antingen privatpersoner och/eller företag alternativt utland eller föreningar. Skattekontoret i Uppsala behöver även förstärkning inom arbetsgivarområdet. Arbetet innebär att utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden samt att söka och ge information. Du kommer via telefon, skriftväxling och personliga besök möta människor med olika bakgrund och i olika situationer.
Vi söker dig som
• bygger förtroende och goda relationer
• är resultat- och målinriktad
• hanterar krav och agerar lugnt och stabilt
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• anpassar dig till nya förutsättningar
• arbetar självständigt och samverkar
• tar ansvar för din egen och verksamhetens utveckling
• kommunicerar enkelt och tydligt i tal och skrift.
Rätt person har också
• en akademisk examen om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik eller erfarenhet av liknande arbete på Skatteverket
• minst 1 års relevant arbetslivserfarenhet från uppgifter inom juridik eller ekonomi.
Det är meriterande om du har
• aktuell erfarenhet av redovisning, revision, bokföring, arbetsgivaravgifter, ekonomistyrning, skatteutredningar eller arbete med att upprätta deklarationer.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss senast den 1 oktober!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2012-09-17Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVera Mraz, Sektionschef, 010-5775130
Inger Swanelius, Sektionschef, 010-5789522
Theresa James, HR-konsult, 010-5749364
Stefan Halvarsson, SACO, 010-5775122
Anna-Lena Byegård, ST, 010-5775872
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1342072
Observera att sista ansökningsdag har passerat.