Kvalificerad ekonomiassistent till internationellt företag!

Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
Vår kund är ett av Sveriges främsta när det kommer till biluthyrning. De bedriver biluthyrning på över 200 st platser i Sverige och har över 80 underlicenstagare. Huvudkontoret ligger centralt i Södra Stockholm i nyinflyttade, fräscha lokaler. Nu behöver de förstärkning på sin ekonomiavdelning med en kvalificerad ekonomiassistent.

Tjänsten
I tjänsten som kvalificerad ekonomiassistent kommer du att arbeta med sammanställningar och avstämningar av intäkter och kostnader. Du upprättar rutiner och flödesbeskrivningar och ser till att de underhålls och distribueras. Vidare arbetar du med fakturering, licenser, avstämningar gällande kreditkortstransaktioner samt behandlar och tar emot reklamationer. Du arbetat tätt ihop med en kollega som utför samma arbetsuppgifter som dig. Tjänsten är en väldigt varierande roll där dagarna kan bestå av många olika arbetsuppgifter. Här läggs det stor vikt vid att du som person snabbt kan sätta dig in i nya uppgifter och att du trivs bra med att ha mycket kontakt med kunder via telefon och mail. I Detta är ett uppdrag på heltid med start omgående och 12 månader framåt. Du kommer bli anställd som konsult via Placera Personal.

Publiceringsdatum
2016-05-10

Kvalifikationer
Vi söker dig som har följande bakgrund

• Du har en utbildning inom relevant område, gärna redovisning
• Du har minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Du har mycket god förståelse för avstämningar av balans- och resultatkonton.
• Du har god förståelse för de svenska momsreglerna och kan upprätta momsavstämningar
• Du har goda systemkunskaper, framförallt Excel.
• Du talar och skriver engelska och svenska flytande, då det krävs i tjänsten.

Dina personliga egenskaper
För denna tjänst lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är självständig, driven och noggrann. Du är flexibel inför nya arbetsuppgifter, tydlig i din kommunikation samt innehar en god pedagogisk förmåga.

Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Detta är en tjänst på heltid där du blir anställd som konsult via Placera Personal. Uppdraget är tidsbegränsat på 12 månader med start omgående.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-09
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lovisa Torbacke, Rekryterare 08-586 22720

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2834560

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: