Kvalificerad ekonomiassistent sökes till Kockumation AB

Kelly Services AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kelly Services AB i Malmö, Lomma, Lund, Svedala, Trelleborg eller i hela Sverige

Kockum Sonics AB är verksam inom den marina marknaden med varv och redare som kunder samt med vissa produkter även inom industri. Företaget har 65 anställda med huvudkontor i Malmö och dotterföretag i Kina, Ryssland, Storbritannien, och Schweiz. Bolaget designar, producerar och marknadsför högkvalitativa nischprodukter kretsande kring vår kärnkompetens inom akustik, mekatronik, automation och IT. Kockum Sonics ingår tillsammans med Polarmarine och Texon Automation i företagsgruppen Kockumation AB. För mer information om företaget läs mer på http://www.kockumsonics.com/www.kockumsonics.com .

Publiceringsdatum
2011-03-23

Dina arbetsuppgifter
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer du har fullt ansvar för att säkerställa korrekt hantering av bolagets utgående kassaflöde samt koncernmellanhavande. Företagskulturen präglas av högt i tak och korta beslutsvägar. Du rapporterar till ekonomichefen. För att trivas i tjänsten bör du vara affärsinriktad, kreativ och noggrann och har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna i ett medelstort företag/koncern. Följande arbetsuppgifter ingår i tjänsten:
Fullt ansvar för leverantörsreskontra
Att arbeta med löpande bokföring, kundreskontra och leverantörsfakturor
Hantering av utgående betalningar
Inscanning av leverantörsfakturor och distribution av dessa
Ansvar för att koncernens attestinstruktion efterlevs
Löpande kontakt men bank, agenter samt koncernbolag
Koncerntrasaktioner och dess avstämningar
Myndighetsrapportering samt statistik
Kontoavstämningar och medföljande utredningsarbete
Ankomstregistrering/inscanning av fakturor
Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasieekonomisk utbildning eller motsvarande utbildningsnivå. Du har tidigare haft en nyckelroll inom leverantörsreskontra och arbetat med arbetsuppgifterna ovan. Som person är du noggrann, ansvarstagande och service är en självklarhet för dig. Det är meriterande om du har arbetat med systemet Pyramid. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du är strukturerad, flexibel, prestigelös och är trygg i dig själv. Att du är positiv, lojal och självgående ser vi som en självklarhet! Du har goda kunskaper i engelska samt erfarenheter av att arbeta i Excel och Officepaket.
Tycker du att du känner igen dig i beskrivningen ovan?
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nu. Då urvalet sker löpande vill vi ha din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten ta kontakt med Annika Nessvold på Kelly Services AB Telefonnummer: 040-611 15 76. Välkommen med din ansökan!
Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Arbetstider och omfattning
Heltidsanställd

Ersättning
Enligt Överenskommelse

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: SE284846
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Kelly Services AB

Adress
Kelly Services AB
Regeringsgatan 77
11139 Stockholm

Jobbnummer
883279

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kelly Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kelly Services AB: