Kvalificerad administratör för markåtkomst och skadereglering
Svenska Kraftnät / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg,
Stockholm,
Täby,
Norrtälje,
Västerås eller i
hela Sverige Vill du arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vi bygger ut stamnätet för att möta framtidens energibehov och utvecklar vårt samarbete med övriga Europa.
Svenska kraftnät söker nu dig som vill arbeta med administrativa uppgifter inom markåtkomst, tillstånd och skadereglering. Du kommer att tillhöra enheten markåtkomst som består av nio personer. Enheten Markåtkomst ansvarar för markåtkomst, skadereglering och fastighetsfrågor inom utrednings-, anläggnings- och underhållsverksamheten hos Svenska kraftnät. Det innebär att enheten förhandlar fram frivilliga avtal för att få tillträde till de fastigheter där stamnätets ledningar och stationer ska byggas alternativt söker tillträde till fastigheterna genom ledningsrätt.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.
Publiceringsdatum2017-01-26ArbetsuppgifterRollen som kvalificerad administratör kommer att innebära dokumentation, regi-strering och avtalshantering genom kontakter internt och externt med handläggare, fastighetsägare, myndigheter, projektledare, delprojektledare med flera. Rollen kommer även att innefatta:
> administration av avtal för enheterna markåtkomst (KM) och tillstånd (KT),
> administrativt stöd för de båda enheterna markåtkomst och tillstånd inklu-sive omfattande utskick inför t.ex. samråd,
> ansvar för kunskapsdelning och avrop av konsulter inom den administrativa gruppen,
> bistå enhetschefen i arbetet med processen för administrativt stöd för mark-åtkomst och skadereglering (t.ex. att dokumentera arbetsmoment i rutiner och checklistor)
> bistå enhetschefen med samordning av arbetsuppgifter inom den administra-tiva gruppen
Utvecklingsmöjligheter
Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom området markåtkomst och skadereglering från att utföra enklare handläggande uppgifter till att bistå i mer omfattande ärendehantering.
Din bakgrund
Du ska ha lägst gymnasieexamen och minst två års arbetslivserfarenhet av admi-nistrativt arbete. Vidare har du erfarenhet av:
> Du är kommunikativ och uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska i tal och skrift.
> Du har erfarenhet av dokumentationssystem samt dokumentstruktur för ana-loga och digitala handlingar.
> Du har kunskaper i och erfarenhet av arbete med Officepaketet.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av:
• arbete inom markåtkomst och skadereglering samt fastighetsrätt, t.ex. erfarenhet av hantering av servitut, ledningsrätt, markupplåtelseavtal och nyttjanderättsavtal,
• grundläggande juridiska kunskaper inom t.ex. fastighetsrätt och ledningsrätt,
• erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor,
• erfarenhet från energibranschen eller andra infrastrukturinriktade branscher
• erfarenhet av att bistå i utvecklingen av rutiner och arbetsprocesser.
Dina personliga egenskaper
Du är öppen och har lätt för att samarbeta och skapa nya relationer då denna roll innebär många kontaktytor i och utanför organisationen. Du är serviceinriktad och har mycket god ordning och struktur i ditt arbete och i dina leveranser. Arbetsbelastningen varierar och det är viktigt att du kan hantera arbetstoppar utan att din höga leveransförmåga påverkas. Du har vana av att arbeta självständigt och du tar gärna egna initiativ.
Svenska kraftnät arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade och svenskt medborgarskap är därför ett krav.
Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Katarina Larsson, tel. nr. 010-4758784 alternativt HR-specialist Johanna Engdahl, tel. nr. 010-475 83 55. Fack-liga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post:
kata-rina.larsson@svk.se.
Välkommen med din ansökan och cv senast den 10 februari 2017. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Om Svenska kraftnät
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. En trygg elförsörjning är en förutsättning för att Sverige inte ska stanna. Därför övervakar och styr vi elsystemet dygnet runt. Vi bygger även ut stamnätet för att möta morgondagens behov. Vi är drygt 600 anställda, de flesta vid huvudkontoret i Sundbyberg. Vi har även kontor i Sundsvall, Halmstad och Sollefteå. Ytterligare flera hundra personer sysselsätts på entreprenad för drift och underhåll av stamnätet runt om i Sverige. Svenska kraftnät har även i uppdrag att främja en öppen svensk, nordisk och europeisk marknad för el. Därför bygger vi nya elförbindelser som stärker kopplingarna till det europeiska elnätet. Vi deltar också i det europeiska samarbetet för att skapa en gemensam elmarknad inom EU. Dessutom har vi ett nära samarbete med andra systemoperatörer i Norge, Finland och Danmark för att driva vårt elsystem effektivt.
Vi strävar efter att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Det innebär att vi fokuserar på att ge våra medarbetare utmanande arbetsuppgifter, bra förmåner och förutsättningar för en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs mer om oss på
www.svk.se.Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvenska Kraftnät
AdressSvenska Kraftnät
Svenska kraftnät
Box 1200
17224 Sundbyberg
KontorsadressSturegatan 1
172 31 Sundbyberg
Jobbnummer 3283909
Observera att sista ansökningsdag har passerat.