Kursadministratör
Uppsala universitet, Institutionen för arkeologi och antik histo / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala universitet, Institutionen för arkeologi och antik histo i Uppsala,
Gotland eller i
hela Sverige Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 45 000 studenter, 6 800 anställda och en omsättning på 6,3 miljarder kronor.
Publiceringsdatum2015-09-14Dina arbetsuppgifterArbetet som kursadministratör innebär att i samarbete med studierektor, kursansvariga och övriga lärare verka för att administrationen av institutionens program och kurser kan genomföras på ett optimalt sätt.
I dina arbetsuppgifter kommer att ingå lokalbokning, vara kontaktperson mellan institutionen och samordnarna för studenter med särskilda behov, registrering/avregistreirng av studenter och rapportering av studieresultat, hantering av kursmaterial, tentamenshantering, administration och sammanställning av kursvärderingar, arbete med kurser och programutbud i katalogen, information och administrativ service till studenter, lärare och övrig personal. Vara behjälplig där så behövs. De administrativa system du kommer att arbeta med är Uppdok, Selma, Studentportalen, Raindance (portalen) och Time-Edit.
Därtill ingår att utföra arbetsuppgifter i institutionens allmänna administration och arbetsuppgifter som av prefekt, studierektor eller motsvarande ålägges vederbörande.
Kvalifikationskrav
Du har relevant högskoleexamen eller motsvarande kompetens och erfarenhet av arbetsuppgifterna ovan. Du har goda datorkunskaper och datavana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska. Som person behöver du vara utåtriktad och ha lätt att kommunicera. Du är serviceinriktad, ansvarstagande, noggrann, stresstålig, initiativrik, lyhörd, problemlösningsorienterad och har ett gott ordningssinne samt mycket god samarbetsförmåga. Arbetet kräver förmåga att möta arbetstoppar. Organisatorisk förmåga samt förmåga att prioritera är också viktiga egenskaper. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du bör ha erfarenhet av liknade arbetsuppgifter och väl vitsordad erfarenhet av administrativt arbete.
Önskvärt /meriterande
Erfarenhet av arbete med universitetets administrativa system Studentportalen, Uppdok, Selma, NYA, TimeEdit Global och Byggnadsavdelningens bokningssystem är meriterande.
Uppsala universitet har ambitionen att främja jämställdheten genom en jämnare könsfördelning. Flertalet anställda inom denna kategori är kvinnor varför vi gärna ser manliga sökande till anställningen.
Lön sätts efter kompetens. Ange löneanspråk i ansökan.
Tillträde: Snarast
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas.
Anställningens omfattning: 100 %
Upplysningar om anställningen lämnas av
Prefekt Lars Karlsson tel. 018-471 7552.
Välkommen med din ansökan senast den 28 september 2015, UFV-PA 2015/2265.
Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Vi tar enbart emot ansökan på det sätt som beskrivs i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
100% tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-28
Ange följande referens när du ansöker: UFV-PA 2015/2265
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFacklig kontaktCarin Söderhäll, TCO/ST 018-471 1997
Per Sundman, Saco-rådet 018-471 1485
Stefan Djurström, Seko 018-471 3315
FöretagUppsala universitet, Institutionen för arkeologi och antik historia
AdressUppsala universitet, Institutionen för arkeologi och antik historia
Box 256
75105 Uppsala
KontorsadressBox 256
Jobbnummer 2428338
Observera att sista ansökningsdag har passerat.