Kundtjänstmedarbetare till Stöd och supportenheten i Kristiansta
Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne / Butikssäljarjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne i Kristianstad,
Hässleholm,
Eslöv,
Lund,
Staffanstorp eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
En av våra duktiga medarbetare i kundtjänst flyttar norrut och vi behöver nu en driven, engagerad och inspirerande ersättare för henne. Har du dessutom erfarenhet av kundtjänstarbete, då kan du vara den vi söker!
Hjälpmedel Skåne är en egen division inom förvaltning Habilitering och Hjälpmedel med ansvar för samtliga hjälpmedelsområden som idag finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter.
Vi är ett positivt och samarbetsinriktat team bestående av 24 kundtjänstmedarbetare och administratörer. Hos oss, på enheten för Stöd och Support, arbetar vi med bland annat inköp av hjälpmedel, fakturahantering och support till systemanvändare. Vår kundtjänst vänder sig till patienter och förskrivare gällande förbrukningsprodukter inom inkontinens, speciallivsmedel och diabetes.
Publiceringsdatum2018-01-22ArbetsuppgifterSom kundtjänstmedarbetare kommer du bland annat att arbeta med telefon- och mailsupport samt ordermottagning och orderhantering gällande förbrukningsprodukterna enligt ovan. Arbetet innebär dagliga kundkontakter via telefon och skriftlig ärendesupport med bland andra patienter, anhöriga, förskrivare samt även våra distributörer. Du kommer därtill att vara en första linjens support när det bland annat handlar om att lägga upp nya användare samt annan administrering i vårt system.
KvalifikationerDu strävar alltid efter ett professionellt möte med kunden i centrum och med målet att i alla lägen leverera mycket god service utifrån Region Skånes värderingar - Välkomnande, drivande, omtanke & respekt.
Du är van att hantera varierande grad av arbetsbelastning, alltifrån att ha en konstant växande telefonkö under hela dagen, till att ha en låg frekvens av kunder under perioder och då ta tag i arbetsuppgifter som inte hinns med när belastningen är hög. Som person är du serviceinriktad, utåtriktad och kan kommunicera med kunden på kundens nivå. Vidare är du effektiv och målmedveten i ditt arbete med fokus på kvalitet. Du drivs av att nå resultat och att i samarbete med kollegor skapa hög kundnöjdhet. Då verksamheten är under utveckling stimuleras du av förändring och du har en hög nivå av flexibilitet för att hantera de omväxlande kundfrågorna.
Till de mer formella kraven ska du ha erfarenhet av kundservice via telefon och slutförd gymnasieutbildning, gärna med inriktning ekonomi, administration eller service. Har du även erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter som exempelvis ärendehantering ses det som meriterande.
Vi förutsätter att du har flerårig erfarenhet och god vana av att arbeta i olika IT-miljöer. Vidare kommunicerar du väl på svenska, i såväl tal som skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Välkommen att skicka in din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
På
http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-05
Ange följande referens när du ansöker: A748765
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Pärlemar, Enhetschef 044-19 46 56
Ilona Åstedt, Teamledare 044-19 46 45
FöretagRegion Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne
AdressRegion Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 3915548
Observera att sista ansökningsdag har passerat.