Kundtjänstmedarbetare till Skånetrafiken Kundtjänst i Malmö
Region Skåne, Skånetrafiken / Butikssäljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Skånetrafiken i Malmö,
Lund,
Helsingborg,
Hässleholm,
Kristianstad eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
På Skånetrafiken är vi cirka 350 anställda som arbetar med allt från verksamhetsutveckling, upphandling, trafikplanering, marknadsföring, färdtjänsthandläggning, IT och kundtjänst. Vi arbetar med att utveckla vår trafik och våra tjänster för att våra kunder, som i dagsläget uppgår till 250 000 om dagen, ska kunna resa på ett enkelt och hållbart sätt. Vi arbetar i en visions- och värderingsstyrd organisation med målet ställt på fler och nöjdare kunder.
På vår kundtjänst ingår du i en arbetsgrupp på cirka 60 personer som gemensamt möter våra kunder i våra olika kanaler. Våra medarbetare har en genuin vilja och drivkraft att arbeta med kundservice och att ge våra kunder service i världsklass varje dag. Arbetsuppgifterna är fördelade på fem olika enheter med områdesinriktad kompetens.
Publiceringsdatum2017-06-21ArbetsuppgifterNu söker vi kundtjänstmedarbetare för såväl löpande timanställning som på visstidsanställning samt tillsvidareanställningar med placering vid vår Kundtjänst i Malmö.
På Skånetrafikens Kundtjänst i Malmö hanterar vi cirka 30 000 kontakter per månad via telefon, chatt, Facebook och Twitter. Som kundtjänstmedarbetare är du en av våra främsta representant ut mot våra kunder.
Arbetsuppgifterna fördelas över tid och behov på två av våra grupper inom Kundtjänsten. I gruppen Kundtjänst första linjen arbetar man med att besvara Skånetrafikens kunder via telefon, chatt, Facebook och Twitter, samt att informera och guida våra kunder om Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor. I den andra gruppen Bokningssupport så arbetar man med trafikövervakning, säkerställande att kunder med förbokad biljett kommer fram som avtalat och vid trafikstörning samordning och information mot både kund och intern trafikledning. I båda arbetsuppgifterna ingår även en viss del administrativa uppdrag runt ersättningsanspråk och planering.
Arbetsplatsen finns i Regionhuset på Dockplats 26 i Västra Hamnen. Arbetspass kan börja kl. 05:55 som tidigast och det senaste kvällspasset slutar senast kl. 22:05. Dessa arbetspass gäller alla dagar om året.
KvalifikationerVi söker dig som brinner för kundservice, förespråkar kollektivtrafik och har förmågan att vända en missnöjd kund till en lojal kund! Du har förmåga att lyssna och förstå våra kunders behov där du kan visa på mycket empati och tålamod med en vilja att lösa problem. Du ska kunna kommunicera väl i både skrift och tal samt ha kännedom om vad dessa olika kundkanaler kräver av dig som kommunikatör. Du ska ha en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt och ta eget initiativ när situationen kräver det.
Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av kundservicearbete, det är mycket meriterande om du arbetat inom callcenter eller kundtjänst. Vi kräver grundutbildning på gymnasienivå som lägst. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Du ska kunna leva och vara en god ambassadör för våra värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tillsättning, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Skånetrafiken ansvarar för kollektivtrafiken i Skåne. Vi är cirka 350 anställda som jobbar med allt från verksamhetsutveckling, upphandling, trafikplanering, marknadsföring, färdtjänsthandläggning, IT och kundtjänst. Vi arbetar med att utveckla vår trafik och våra tjänster för att våra kunder (i dagsläget drygt 250 000 om dagen) ska kunna resa på ett enkelt och hållbart sätt. Tillsammans jobbar vi för att nå målet att fördubbla det kollektiva resandet till år 2025.
Skånetrafiken är en värderingsstyrd organisation som jobbar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
På
www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker löpande enligt överenskommelse .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: A696643
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJim Nordqvist, Enhetschef 0451-28 84 42
Mikael Andersson, Enhetschef 0451-288 649
FöretagRegion Skåne, Skånetrafiken
AdressRegion Skåne, Skånetrafiken
Andra Avenyen 7
28183 Hässleholm
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 3569337
Observera att sista ansökningsdag har passerat.