Kundtjänstmedarbetare till KungSängens kontor

LS Jobbet AB / Kundservicejobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos LS Jobbet AB i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige

Vi söker en driven kundtjänstmedarbetare som brinner för kundkontakt och vill överträffa kundens förväntningar!
I rollen som kundtjänstmedarbetare arbetar du med mejl, telefon, chatt och sociala medier. Du blir en av våra viktigaste personer där din främsta uppgift är att hitta rätt lösning till kunden. I rollen är det stort fokus på kundsupport och kundens upplevelse. Du får en gedigen introduktion av vårt sortiment och företagets arbetssätt och system. I rollen uppmuntras du till att bidra med dina idéer och förslag på förbättring i befintliga processer och system. Du är från hösten 2022 placerad på vårt nya kontor i Barkarby som är under byggnation just nu. Fram till inflyttning arbetar du från Enköping, där vi idag har huvudkontor och produktion.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Kundkontakt genom vårt ärendehanteringssystem, mejl, telefon och chatt
Hantera kundorder
Svara på frågor som rör vårt sortiment och leveranser
Sköta administrativa uppgifter i affärssystem och e-handel
Registrera serviceärenden

Att jobba hos oss
KungSängen är en slimmad organisation trots att vi finns i nästan hela landet. Här är varje individ en oerhört viktig kugge i maskineriet där alla har ett gemensamt mål - att överträffa kundens förväntan. På KungSängen är vi personliga, ärliga och jordnära och arbetsmiljön präglas av arbetsglädje, samarbete och utvecklingsvilja. Kostnadsmedvetenhet, kvalitetsmedvetenhet och miljömedvetenhet är viktiga ledord för oss. Vi strävar efter en mångfaldig och inkluderande arbetsmiljö där varje individ känner sig uppskattad.
Du som söker
Även du som söker till oss behöver förstås dela våra värdegrunder. Du som älskar att möta dina kunder varje dag, du som tycker om utmaningar och att ta personligt ansvar. Du som ser att alla människor har lika värde och som möter alla med respekt. Du som vill vara en del av ett sammansvetsat team och som på alla sätt känner igen dig i texten ovan. Dig vill vi gärna träffa.
För att lyckas i rollen älskar du att överträffa kundens förväntningar genom att vara positiv, kommunikativ i tal och skrift samt lösningsinriktad. Du behöver vara organiserad och fokuserad i dina uppgifter och ha förmåga att navigera i olika datorsystem på ett strukturerat sätt. Din vision är att leverera en lika bra eller bättre kundupplevelse som du själv önskar bli bemött, så du måste ha intresset och drivet av att hjälpa andra till det yttersta, du älskar problemlösning helt enkelt. Vi ser att du som person trivs med att arbeta självständigt och är trygg med att ta egna initiativ för att kunna ta beslut i olika kundärenden. Du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och du räds inte för att testa nya verktyg och kommunikationssätt för att överträffa kundupplevelsen. Du har stor förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter och ärenden då det stundtals kan vara högt tempo. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper och din kommunikativa förmåga.
Bakgrund
Minst 2 års erfarenhet av kundservice och/eller försäljning
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem, gärna Dynamics NAV, och god kännedom i Office-paketet
Erfarenhet av e-handel är meriterande
Erfarenhet från säng- eller möbelbranschen är meriterande
Du behärskar svenska språket i tal och skrift och uttrycker dig väl
Gymnasieutbildning

Läs mer om KungSängen på vår hemsida www.kungsangen.com
Vi följer Unionens tjänstemannaavtal

Publiceringsdatum
2021-09-22

Så ansöker du
Skicka in din ansökan tillsammans med ditt CV och Personligt brev genom att klicka på "Sök detta jobb" senast den 24 oktober 2021. Urvalsarbetet kommer att ske löpande.
Vid frågor kring tjänsten kontakta Maja Poukhova, HR-ansvarig, maja.poukhova@kungsangen.com eller Eftermarknadschef Jacob Lundgren, jacob.lundgren@kungsangen.com
Varmt välkommen med din ansökan!

Kvalifikationer
Minst 2 års erfarenhet av kundservice och/eller försäljning
Gymnasieutbildning
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem, gärna Dynamics NAV, och god kännedom i Office-paketet
God svenska i tal och skrift

Meriterande
Erfarenhet av e-handel
Erfarenhet från säng- eller möbelbranschen

Om arbetsgivaren - KungSängen
KungSängen är en ledande detaljhandelskedja som sedan 1998 tillverkar sängar för hand i Enköping. Vi har ett fyrtiotal butiker runt om i Sverige, från Malmö i söder till Sundsvall i norr. Vår affärsidé är svensktillverkade kvalitetssängar med högsta standard för komfort och hållbarhet, och vi äger själva hela processen - från försäljning i butik eller online till produktion efter beställning och leverans till kunden. Utöver sängar formger och säljer KungSängen även sängtillbehör och sängkläder. KungSängens mål är att på två olika sätt öka människors livskvalitet: genom att skapa bättre sängar på ett bättre sätt än konkurrenten och genom att vara en bättre arbetsplats för sina anställda. För att uppnå dessa fokuserar vi på design, kvalitet, hantverk och personlig service, samt på att skapa en arbetsmiljö som präglas av samarbete, engagemang och balans i livet.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ls Jobbet AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ls Jobbet AB (org.nr 556375-2822)

Arbetsplats
KungSängen

Jobbnummer
5987419

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från LS Jobbet AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos LS Jobbet AB: