Kundtjänstmedarbetare
Komet Sverige AB Göteborg / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Komet Sverige AB Göteborg i Göteborg,
Partille,
Kungälv,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Komet söker för kunds räkning dig som vill jobba som kundtjänstmedarbetare. Du har erfarenhet från affärssystemet SAP och du har tidigare arbetat med telefonen som arbetsredskap.
Vår kund arbetar inom golvbranschen med placering i Sisjön. De ser sig själva som ett serviceföretag och värdesätter sin kundservice väldigt högt. Som kundservicemedarbetare får du därav en mycket viktigt roll på företaget. De har i dagsläget behov av en kundtjänstmedarbetare på heltid, med start omgående och fram till årsskiftet. Det finns dock mycket goda chanser till förlängning och att så småningom få en anställning hos kundföretaget.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som medarbetare på den här tjänsten kommer du att ta emot inkommande samtal från kunder. Arbetet består dagligen i att lösa problem åt kunder och ge dem bästa möjliga service. Fokus i det dagliga arbetet ligger främst på försäljning samt att serva kunderna. Du kommer även att sköta ordermottagning på inkommande kundsamtal inom givna villkorsramar för den svenska marknaden. Du kommer i den här tjänsten att vara ansiktet utåt gentemot kunderna vilket innebär att du har en betydelsefull roll och funktion för företaget. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma är att aktivt kontakta och informera om kundträffar, nyheter m m samt sälja kampanjvaror inom givna villkorsramar. Du kommer att ha interna och externa kontakter med kunder, leverantörer, transportörer, inköpare, lagret, depåchefen, försäljningsavdelningen, ekonomiavdelning samt avdelningen för teknisk support.
Är du den vi söker?
Du har tidigare erfarenhet från affärssystemet SAP och du talar engelska flytande då många av kunderna är internationella. Du har 2 års erfarenhet av från arbete i kundservicefunktion med distribution och erfarenhet av avancerade orderhanteringssystem. Du har tidigare arbetat med telefonen som arbetsredskap och självklart brinner du för kundservice. Vi vill även att du har mycket goda kunskaper i Excel och Officepaketet samt är flytande i engelska i tal och skrift.
Personlighet
Som person är du trevlig, snabblärd och en duktig kommunikatör. Vidare är du utåtriktad och positiv samtidigt som du är stresstålig och en problemlösare i alla lägen. Som person gillar du att ge service, du är kommunikativ och lyhörd och gillar att ta kontakt med nya människor. Du har en övergripande positiv inställning, är driven samt serviceminded på ett tillmötesgående och förtroendeingivande sätt.
Publiceringsdatum2010-09-24UtbildningsbakgrundDu har minst gymnasiekompetens men gärna akademisk utbildning med ekonomisk inriktning.
Information om uppdraget
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstid
Ort: Göteborg
Referens: KCIT
Detta är ett uppdrag som ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos vår kund. Det finns goda chanser att bli överrekryterad till kund. Du söker tjänsten via Komets hemsida
www.komet.seÄr du född före 1951?
I nuvarande läge kan man inte registrera CV om man är född före 1951. Vi håller på att byta ut vårt system, men självklart är du välkommen med din ansökan! Du kan antingen lägga in ett felaktigt datum, eller skicka din ansökan till
info@komet.se så vidarebefordras den till rätt rekryteringskonsult.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagKomet Sverige AB Göteborg
AdressKomet Sverige AB Göteborg
Sven Hultins gata 9
41288 Göteborg
KontorsadressChalmers Teknikpark, Sven Hultins gata 9
Göteborg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 020-25 26 00
E-postadress:
info@komet.se Jobbnummer 740657
Observera att sista ansökningsdag har passerat.