Kundtjänstmedarbetare
Adding People AB / Kundservicejobb / Vaggeryd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Vaggeryd,
Gnosjö,
Aneby,
Jönköping,
Sävsjö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adding People AB i Vaggeryd,
Gnosjö,
Aneby,
Jönköping,
Värnamo eller i
hela Sverige VILKA ÄR VI?
Swedese är ett av Sveriges ledande designmöbelföretag med stark förankring i både hem och offentlig miljö. Vår affärsidé är att skapa vackra möbler för framtiden med avstamp i en modern skandinavisk tradition. Yngve Ekströms fåtölj Lamino från 1956 är vår mest kända och sålda möbel, genom åren har den fått sällskap av en rad nya produkter som blivit älskade klassiker runtom i världen. Läs mer på
www.swedese.se.Huvudkontoret är beläget i Vaggeryd i Småland, där även en av de två fabrikerna finns. Den andra fabriken finns i Äng utanför Nässjö. Vi är cirka 110 medarbetare och omsätter drygt 200 MSEK.
VAD ERBJUDER VI?
Hos oss på Swedese i Vaggeryd har du nu möjlighet att bli en viktig pusselbit i vårt härliga kundtjänstteam. Du kommer arbeta på ett välkänt företag med ett starkt varumärke och lokal anknytning.
Som medarbetare i vår kundtjänst har du daglig kontakt med våra kunder. Du ansvarar för kundförfrågningar, framtagande och uppföljning av offert, samt leverans och orderfrågor. Utöver detta fungerar du även som en produktteknisk expert gentemot kunderna, där du hanterar alla förekommande frågor, som till exempel gällande tyger och produkters egenskaper. Du blir en viktig del i teamets samarbete med vår produktion och övriga säljorganisation.
"Det är roligt att gå till jobbet varje dag, det är ett företag som har omtanke i allt de gör. Jag känner stolthet över att jobba på Swedese." Diana Popov, kundtjänstchef
DETTA KAN DU.
För att lyckas i vårt kundtjänstteam ser vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med att hantera kunders behov genom ett professionellt bemötande i en liknande roll. Du har avslutad gymnasieutbildning och har troligtvis införskaffat dig kunskap om möbler/design eller tyger via en vidareutbildning eller av eget intresse.
Vidare har du:
intresse och kännedom om tyger/möbler/design.
erfarenhet av prisberäkningar och offerthantering.
mycket goda administrativa kunskaper och goda kunskaper i MS Office.
mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
erfarenhet av leverans- och betalningsvillkor.
Det är starkt meriterande om du har god kunskap om tyger, läder och dess egenskaper. Har du dessutom arbetat med affärssystemet Jeeves och en utbildning inom försäljning är det på din plussida.
DETTA ÄR DU.
Du har god förmåga att lyssna in och förstå kundens behov och önskemål, och arbetar fokuserat för att alltid hitta lösningar som överträffar kundens förväntningar. Du har stor social kompetens och trivs i en roll där kommunikation och service är A och O. Du är en lagspelare som trivs med att jobba i ett sammansvetsat team, samtidigt som du är självständig och driver arbetet på ett resultatorienterat sätt.
Vidare har du mycket god förmåga att hålla ihop och prioritera ditt arbete med kunden i fokus. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan sätta struktur i ett arbete med många kommunikationsvägar och infallsvinklar.
BRA ATT VETA.
Tjänsten är på heltid, tillsvidareanställning.
Placeringsort Vaggeryd.
Visa ditt intresse senast 12 juni, urval sker dock löpande.
Ansvarig för rekryteringen är Erica Lindau, 0761-63 02 12.
Publiceringsdatum2022-05-18Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressadding PEOPLE AB
Formvägen 3
56730 VAGGERYD
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adding People AB (org.nr 559161-8714)
Formvägen 3 (
visa karta)
567 30 VAGGERYD
Arbetsplats Swedese
Jobbnummer 6660124
Observera att sista ansökningsdag har passerat.