Kundtjänstchef till Rekal Svenska AB
Rekal Svenska AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rekal Svenska AB i Stockholm,
Södertälje,
Gnesta,
Uppsala eller i
hela Sverige Rekal Svenska AB
Presentation
Är du en serviceinriktad person med fallenhet för att leda och coacha andra?
För rekrytering till Rekal Svenska AB söker vi nu en kundtjänstchef vars mål blir att säkerställa och utveckla kvalitet och lönsamhet på kundtjänstavdelningen.
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med placering i Gnesta. Urvalet sker löpande, välkommen med din ansökan.
Publiceringsdatum2011-11-22Dina arbetsuppgifterDu erbjuds utmaningen att ansvara för verksamheten inom kundtjänst, vars uppgift är att stötta säljorganisationen för att underlätta och effektivisera deras arbete ute hos kunder och prospects. Då du inte agerar chef utför du samma arbetsuppgifter som dina medarbetare. Du rapporterar till marknadschefen och ingår i marknadsavdelningens ledningsgrupp.
Vidare innefattar dina arbetsuppgifter bland annat att;
• leda, coacha och skapa rätt förutsättningar för kundtjänstmedarbetare
• ansvara för utarbetande av förslag till kundtjänstens investerings- och kostnadsbudget
• samordna kundtjänsts verksamhet med övriga enheter i bolaget
• tillsammans med regionchef besluta vilka kunder som ska bearbetas via kundtjänst
• ansvara för registervård i CRM-systemet samt affärssystemet
• skapa och uppdatera, rutiner, verktyg och mallar
• följa upp medarbetarnas planering och rapportering
Rollen innefattar personalansvar för medarbetarna inom kundtjänst, inklusive bland annat rekrytering i samarbete med marknadschefen, medarbetarsamtal och deltagande i lönesättning. Du ansvarar även för arbetsmiljö och kompetensutveckling hos dina underställda medarbetare, som i dagsläget är 3 stycken.
Utbildning/erfarenhet
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett par års erfarenhet av likvärdigt ansvar som ledare och av de ovan beskrivna arbetsuppgifterna. Du har en god IT-mognad och har erfarenhet från arbete i något affärsystem, Rekal Svenska AB arbetar i Navision. Du talar och skriver obehindrat en mycket god svenska.
Som person är du kundorienterad, prestigelös, flexibel och har en coachande ledarstil.
Företagsbeskrivning
Rekal Svenska AB är ett av Sveriges ledande företag i branschen med en rikstäckande, väl utbildad serviceorganisation som har en gedigen branscherfarenhet.
Rekal Svenska AB l tillhandahåller system för tvätt, disk, rengöring, desinfektion och personlig hygien. Egen forskning, utveckling och produktion i Sverige säkerställer den höga produktkvalité som Rekal står för.
Vi har sedan 1987 försett professionella användare med produkter, utbildning och service.Genom att fokusera på god service och hög kvalitet har vi skapat oss ett gott rykte och blivit en uppskattad samarbetspartner och leverantör. En av våra uttalade målsättningar är att hitta innovativa lösningar som förenklar våra kunders vardag.
Företagets hemsida
http://www.rekal.se/Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-05
Ange följande referens när du ansöker: 29804
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagRekal Svenska AB
AdressRekal Svenska AB
Jobbnummer 1086035
Observera att sista ansökningsdag har passerat.