kundsupport

Klarna AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Fem år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 300 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Klarnas Integration Sales tar hand om våra nya anslutna e-butiker, från det att avtal tecknas till att integrationen av Klarnas produkter är helt klar. Det är en ny avdelning som vi behöver förstärka med ytterligare en person. Du kommer att kontakta Klarnas nya kunder och arbeta proaktivt för att säkerställa att de har all den hjälp de behöver för att komma igång med Klarna. Du ska snabbt hitta lösningar på problem som kan uppstå med integrationen och se till att alla Klarnas kunder får bästa tänkbara service. Du kommer även att arbeta mot tidigare anslutna kunder som ännu inte är live. Som stöd i processen har du projektledare som kan hjälpa till med de svårare fallen.
Vi söker dig som har något eller några års erfarenhet av kundsupport eller telesälj. Har du erfarenhet från e-handel, webbproduktion eller CMS-system är det starkt meriterande. Du behärskar svenska språket fullt ut, särskilt i skrift. Goda IT-kunskaper och kunskap inom programmering är meriterande men inget krav för tjänsten.
Vi kräver dock att du är en mycket driven och uthållig person med känsla för service utöver det vanliga. Du är relationsskapande och tycker om att ha många kontakter, både internt och extern. På Klarna är det bara du själv som sätter gränserna för din egen utveckling och det är personligheten som kommer att avgöra om du är rätt för tjänsten.

Publiceringsdatum
2010-09-15

Arbetstider och omfattning
Problemlösande kundsupport till Integration Sales

Ersättning
Omgående

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-10-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
David Fock, +46 70 - 001 27 72

Företag
Klarna AB

Adress
Klarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM

Jobbnummer
733054

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: