Kundservicespecialist till Bilprovningen

The Workers Of First Impression AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Workers Of First Impression AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Vill du vara med och skapa en välkomnande, trygg och professionell kundupplevelse? Sveriges mest hållbara besiktningsföretag - Bilprovningen - söker nu en kundservicespecialist som säkrar att Bilprovningen levererar hög kundnöjdhet och driver kundlojalitet på ett kostnadseffektivt sätt i relevanta kanaler.

Bilprovningen är med drygt 100 stationer, från Skurup i söder till Gällivare i norr, Sveriges ledande aktör för besiktning av motordrivna fordon och har arbetat för ökad trafiksäkerhet och minskad klimatpåverkan sedan bolaget bildades 1963. Bilprovningen förvärvade i juni 2023 SMP Svensk Maskinprovning AB och jobbar framöver med de två varumärkena.

Publiceringsdatum
2023-06-13

Om tjänsten
I rollen som kundservicespecialist hanterar du kundärenden i 1st och 2nd line i samtliga kundservicekanaler inklusive sociala medier, förbättringsarbete kring rutiner och processer, samt att vara kontaktperson och sammanhållande gällande tekniska frågor samt supporten till stationsdriften gällande ombokningsuppdrag.

I ditt dagliga arbete kommer du att ansvara för:

• hantering av kundärenden både från privatkunder och företagskunder via e-post, chatt och sociala kanaler i 1st line samt agera 2nd line för komplexa ärenden, gällande exempelvis klagomål och ersättningsärenden

• hantering av kundrecensioner samt övriga frågor och kommentarer i sociala kanaler samt att säkra en god process för kvalitetssäkrade underlag som exempelvis FAQ:er och vidareförmedling av kundinput inom företaget och påföljande förbättringsarbete

• ombokningsuppdrag på uppdrag av stationschef, till viss del operativt men framför allt driver du processen mellan Bilprovningen och den outsourcade kundservicen hos callcenterpartnern inklusive uppföljning och kostnader för dessa.

• vård av Bilprovningens kundregister

• är närmaste kontaktperson/samordnare för 3rd line, tekniska frågor kring besiktningar

Du erbjuds

Du erbjuds en arbetsplats med god stämning, familjär känsla och högt i tak. Samtidigt är du en del av en kundfokuserad organisation som präglas av hög yrkeskompetens inom fordonsbesiktning och stolthet över det arbete som görs för trygghet och hållbarhet i trafiken. Det är en roll med beslutsmandat och mycket frihet under ansvar.

Vi ser gärna att du...

• brinner för service och problemlösning

• har god förståelse för kundernas behov

• har god erfarenhet av kundkontakt, gärna erfarenhet inom kundtjänst

• har erfarenhet av bokningssystem, CRM-verktyg samt kundkanaler som e-post och SMS

• har erfarenhet av hantering av kundärenden via sociala kanaler, exempelvis Instagram, Facebook och Google maps

• är en mycket god kommunikatör i tal och skrift på svenska och engelska

• har god samarbetsförmåga

• är morgonpigg, då delar av arbetet sker när våra stationer öppnar på morgonen.

För att trivas i rollen som kundservicespecialist är du en fena på att bygga relationer och att samarbeta. Du är en människokännare som står tryggt i din kommunikation och på ett flexibelt sätt hanterar de problem som kan dyka upp i det vardagliga arbetet, och motiveras av att lösa dessa. Du har med fördel erfarenhet eller stort intresse av fordonsbranschen sedan tidigare och är van vid att arbeta operativt för att driva och utveckla verksamheten framåt.

Praktisk information

Start: mitten av augusti
Plats: Stockholm, Rissne (hybridarbete delvis möjligt, ca 2 dagar/veckan efter upplärningens slut)
Arbetstider: 07:00-16:00 alt. 08:00-17:00, viss flexibilitet
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 månaders provanställning tillämpas)

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Bilprovningen med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till ansvarig rekryterare Linda Gullbrandsson via mejl linda.g@thewofi.se. Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag. Sist men inte minst: Vi ser fram emot just din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The Workers Of First Impression AB (org.nr 559088-2394), http://www.thewofi.se

Arbetsplats
The Wofi AB

Kontakt
Linda Gullbrandsson
linda.g@thewofi.se

Jobbnummer
7878999

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Workers Of First Impression AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Workers Of First Impression AB: