Kundservicemedarbetare till Becton Dickinson
Placera Personal AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
2019-04-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicemedarbetare till Becton Dickinson" (publicerad 2019-06-05) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Till vår omtyckta kund Becton Dickinson (BD) söker vi en kundservicemedarbetare till en spännande och komplex roll med goda utvecklingsmöjligheter. Hos BD får du möjlighet att arbeta i en internationell organisation med intressanta produkter som gör skillnad.
Företaget
Becton Dickinson (BD) är ett globalt medicintekniskt företag som arbetar med att förbättra medicinsk upptäckt, diagnostik och leverans av vård genom Advancing the world of health. De arbetar för att öka säkerheten för patient och vårdpersonal samt utveckla teknik som möjliggör medicinsk forskning och kliniska laboratorier. Becton Dickinson erbjuder innovativa lösningar som hjälper till att främja medicinsk forskning och genomik, förbättra diagnos av infektionssjukdomar och cancer, förbättra medicinering, främja infektionsbekämpning, utrusta kirurgiska och interventionella procedurer samt stödja hanteringen av diabetes.
BD har sitt nordiska huvudkontor i Marievik i Stockholm. De sitter i nya och fräscha lokaler med utsikt över vattnet. Becton Dickinson AB har dotterbolag i Danmark, Finland och Norge. De har sitt centrallager i Belgien där det mesta av distributionen utgår i från. På huvudkontoret i Stockholm finns utöver sälj- och marknadsavdelningen också en gemensam kundservice, IT, HR samt ekonomiavdelning.
Tjänsten
Du kommer ingå i det svenska teamet bestående av 9 kollegor. Teamet sitter i öppet landskap med närhet till varandra så det är lätt att bolla idéer och frågeställningar med varandra. Kunderna du hjälper är mestadels landsting och privatkliniker och mestadels av kontakten kommer ske via mail. Detta är en varierande och koordinerande roll.
Detta är en form av rekrytering där du initialt arbetar som konsult via Placera Personal. Detta är en form av rekrytering där du initialt arbetar som konsult via Placera Personal. Intentionen är, om båda parter är nöjda, att efter sex månader övergå till fast anställning hos kundföretaget.
Publiceringsdatum2019-04-16Dina arbetsuppgifterI rollen som kundservicemedarbetare har du bland annat följande arbetsuppgifter:
* Ta emot samtal (10-12/dag) och mail från kunder
* Hantera ärenden gällande produktfrågor, kontrakt, leveranser, priser, returer och reklamationer
* Logga ärenden i olika affärssystem
* Orderuppföljning
* Boka service åt kunder gällande produktreparationer
* Avancerade krediteringar
* Övrig administration
KvalifikationerFör denna roll söker vi dig som har följande bakgrund
* Tidigare erfarenhet av kundservice och/eller administration
* Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift
* God systemvana och kunskaper i Officepaketet
* Tidigare erfarenhet inom sjukvård är meriterande
Personligt
För denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceinriktad, orädd och driven. Du trivs bra i en roll där det är en mix av både kunddialog och administration. Din samarbetsförmåga är mycket god och du stöttar gärna upp dina kollegor likväl som du inte är rädd för att be om hjälp om det är något som du inte förstår. Du är också strukturerad, snabblärd, flexibel och bidrar till ett positivt klimat. Vidare är du ansvarstagande och ser till så att dina arbetsuppgifter inte blir liggandes.
Anställningstyp/arbetstiderKonsultuppdrag via Placera Personal de första 6 månaderna med ambitionen om att gå över i en anställning hos BD efter det.
Start: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Mån-Fre 8-16:30.
Placering: Marievik
Intresserad av tjänsten?
Sök tjänsten redan i dag. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sökord: kundtjänst, kundservice, koordinator, medicinteknik
Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.
Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKlara Eidhagen 076-536 27 16
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Jobbnummer 4735701
Observera att sista ansökningsdag har passerat.