Kundservicemedarbetare - Frontoffice
NetOnNet AB / Butikssäljarjobb / Borås
2018-04-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicemedarbetare - Frontoffice" (publicerad 2018-08-10) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NetOnNet AB i Borås,
Göteborg,
Trollhättan,
Jönköping,
Varberg eller i
hela Sverige Världens bästa elektronik kommer direkt från lagerhyllan. Vår affärsidé är lika enkel idag som när vi startade 1999 ? att sälja hemelektronik till lägre priser än vanliga butiker. Från början fanns vi endast på Internet och sålde våra produkter direkt från lagerhyllan. 2001 kompletterades nätförsäljningen med våra Lagershopar där du handlar till samma låga priser som på nätet.
NetOnNet säljer både egna och välkända varumärken. Resultatet blir lagerpriser på bland annat TV, datorer, mobiltelefoner och mycket mer. Vi är ca 900 engagerande medarbetare i Sverige och Norge, med huvudkontor i Viared utanför Borås och befinner oss i en riktigt spännande fas med stort fokus på framtiden.
Vi söker en kundservicemedarbetare till vårt grymma team på NetOnNet i Viared, Borås. Vill du arbeta i en otroligt spännande bransch på ett av Sveriges största hemelektronikföretag med världens kanske roligaste produkter?
Avdelningen består i dagsläget av ca 40 personer som hanterar alla inkommande kundkontakter via telefon, chatt och mail. Arbetet sker i högt tempo med hög servicekänsla. Avdelningen har en stor gemenskapskänsla där vi dagligen arbetar med att alla skall trivas och känna sig bekväma i sin roll som kundtjänstmedarbetare hos oss. Vår förhoppning är att du skall vissla när du kommer till arbetet och inte när du går hem.
För att kunna ge våra kunder bästa möjliga service är vår kundtjänstavdelning indelad i tre stycken team ? order, service och leverans. Detta för att vi vill att alla våra kunder skall få hjälp i toppklass samt att du som medarbetare skall få arbeta med det som du är duktig på och trivs med. Varje team har också en gruppledare som du alltid kan fråga om råd och tips.
Vi söker dig som är lyhörd, målinriktad och trivs med service, support och försäljning. Inställningen ?vad kan jag hjälpa dig med?? ska genomsyra hela ditt arbete. Vi strävar efter att hela tiden förbättra servicenivån genom att aldrig sluta lära och se vårt arbete ur kundens ögon.
Hantering av alla förekommande arbetsuppgifter på en kundserviceavdelning såsom:
• Telefonförsäljning (ingående försäljning)
• Leveransfrågor
• Service- och reklamationsärenden
• Produktrådgivning
• Andra förekommande administrativa uppgifter
Du ska ha minst gymnasieutbildning, tidigare erfarenhet från något serviceyrke och då gärna detaljhandel samt att du är van att sälja antingen över telefon eller i butik. Erfarenhet från hemelektronikbranschen samt ett brinnande intresse för dagens teknik och utveckling är meriterande.
Du är en person som är utåtriktad och har lätt för att skapa kontakt med andra människor. Du är initiativrik och vill bidra till en hög trivsel på avdelningen. Struktur, ordning och noggrannhet är personliga egenskaper som är viktiga för dig. Du har hög integritet och ansvarskänsla i ditt arbete och är positiv och hjälpsam som person. Att vara serviceinriktad är en självklarhet för dig och du brinner för att hjälpa kunden.
PC-vana och goda kunskaper i Officepaketet är ett krav. Även att du har goda kunskaper i både svenska och engelska i både i tal och skrift. Har du dessutom erfarenhet från affärssystemet IFS ses det som meriterande.
Vill du vara med på NetOnNets fortsatta resa? Du söker enkelt genom att klicka på ?Sök jobbet? och registrerar din ansökan. Vi läser ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, gör det redan idag! Vi ser fram emot att läsa mer om hur du kan bidra till NetOnNets fortsatta utveckling.
Placering: Vid huvudkontoret i Viared, Borås
Tillträde: Enligt överenskommelse
Omfattning: 100%
Typ av anställning: Vikariat ca 6 mån med start i maj
Ansökningstid: Sista ansökningsdag är den 15/4. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut
Har du frågor gällande tjänsten kontakta Jennifer, Kundtjänstchef, på
ansokankundservice@netonnet.comVaraktighet, arbetstid
Heltid 100% Visstid 2018-05-07 - 2018-11-07
Publiceringsdatum2018-04-23ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJennifer Ala-Katara
ansokankundservice@netonnet.comFöretagNetOnNet AB
AdressNetOnNet AB
Företagsgatan 69
50464 Borås
KontorsadressFöretagsgatan 69
Jobbnummer 4101904
Observera att sista ansökningsdag har passerat.