Kundservicehandläggare till Gävle

Pensionsmyndigheten / Butikssäljarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Gävle, Söderhamn, Stockholm, Botkyrka, Karlstad eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,2 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 7,3 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 200 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet

Kundservice ingår i myndighetens största avdelning med cirka 800 medarbetare. På produktionsavdelningen bedrivs verksamheten inom olika förmåner på åtta verksamhetskontor lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby, Gävle, Söderhamn och Stockholm.

Vi söker ett flertal handläggare till Kundservice i Gävle!


Kontoret i Gävle har ca 80 medarbetare fördelat på fyra grupper. På kundservice är vårt ansvar att informera, svara på frågor samt ge konkret vägledning - via telefon, mejl och sociala medier. Vår ambition är att ge pensionärer och pensionssparare individanpassad information gällande pensioner och pensionsrelaterade förmåner utifrån dennes livssituation. Du kommer att hjälpa våra kunder med bland annat prognoser, blanketter, bostadstillägg och frågor om pensionssparande. Vi handlägger även hyres- och skatteändringar om kunden ringer in för att få hjälp med detta.

Då vår inriktning är att våra kunder ska kunna använda sig av våra digitala tjänster i större utsträckning så ställer det krav på dig att på ett pedagogiskt sätt kunna informera om detta till våra olika målgrupper. De som vänder sig till oss är boende både i Sverige och utomlands.


Publiceringsdatum
2018-01-26

Erfarenhet och utbildning
• Relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Särskilt meriterande är det med erfarenhet från telefonintensiv verksamhet
• Erfarenhet av kundservice och administration
• Meriterande med andra språkkunskaper än svenska
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Dina egenskaper
Då arbetet innebär mycket kundkontakter söker vi dig som är duktig på kundbemötande och har god förmåga att vägleda och guida kunder. Då en ökad andel av våra kunder inte har svenska som förstaspråk är det av stor vikt att Du har god kommunikationsförmåga både i tal och i skrift på såväl svenska som engelska.

Då Pensionsmyndigheten genomgår en förändringsresa är det av stor vikt att du är flexibel, serviceinriktad och lugn i stressituationer. Du har god samarbetsförmåga och ett gott omdöme. Du är målinriktad, har helhetssyn och en problemlösande analysförmåga.

I urvalet lägger vi särskilt stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Placeringsort är Gävle. Önskat tillträde är senast 1 maj 2018. Vi tillämpar provanställning på 6 månader. Arbetstiden är schemalagd på vardagar under våra öppettider 07:45 - 18.15.

Ange diarienummer PSL 2018-15 i din ansökan.

För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta:
gruppchef Ann-Sofie Vallblom 010 - 454 29 85

Fackliga representanter:
Erik Villskog, ST, 010-454 28 32
Malin Strömmer, Saco, 072-210 28 24

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-16
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2018-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pensionsmyndigheten

Adress
Pensionsmyndigheten
Box 297
80104 Gävle

Kontorsadress
Norra Skeppargatan 13

Jobbnummer
3926587

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: