Kundservicehandläggare Gävle
Pensionsmyndigheten Gävle / Receptionistjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten Gävle i Gävle Kundservicehandläggare till Gävle
Kundmötesavdelningen har det övergripande ansvaret för att utveckla och förvalta Pensionsmyndighetens kundrelationer. Avdelning kundmöte ansvarar för kommunikationskanalerna, webb, tryckt information, telefoni och fysiska lokala möten. Avdelningen ansvarar vidare för avtalsrelationer med myndighetens samarbetsparter kopplade till kanalerna. I avdelningens uppdrag ingår även att bemanna myndighetens huvudväxel.
Publiceringsdatum2010-10-30Dina arbetsuppgifterKundserviceenheten ansvarar för Pensionsmyndighetens kundservice i telefon, premiepensionshandläggning och Pensionsmyndighetens växel.
Arbetet i kundservicen innebär främst att du via telefon och e-post tar emot och informerar om pensioner och pensionsrelaterade förmåner. Du kommer även att ge stöd och informera om självbetjäningstjänsterna.
Erfarenhet och utbildningFör tjänsten krävs slutbetyg från gymnasium eller motsvarande. Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning försäkringshandläggning är meriterande men inget krav.
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av kundtjänstarbete och/eller kundservice eller har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter tex telefonförsäljning, arbete med information och vägledning till kunder.
Du är en van datoranvändare som har lätt för att lära nytt med goda kunskaper i Office-paketet.
Det är även meriterande om du har goda kunskaper inom flera språk.
Dina personliga egenskaperDå arbetet innebär mycket kundkontakter söker vi dig med en god känsla för service och lyhördhet till våra kunder. Du är kvalitetsmedveten med en god skriftlig och muntlig kommunikation i mötet med kunder. Du har god samarbetsförmåga med andra men van att arbeta självständigt. Arbetstempot kan vara högt emellanåt och vi förutsätter att du kan hantera detta. En strukturerad och positiv inställning är bra förutsättningar för att lyckas i rollen som kundservicehandläggare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker ett flertal handläggare för tidsbegränsad anställning. Arbetstiden är till viss del schemalagd på dagtid och kvällar under vardagar.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid/Deltid
Anställningsform är heltid eller deltid.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-11-12
Anställningsform är heltid eller deltid.
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2010-170
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktMaria Pettersson, 010-4542966 (Telefonummer direkt)
Facklig kontaktPierre Henhammar, Saco, 010-4542369 (Telefonummer direkt)
Elisabeth Fredriksson, ST, 010-4543534 (Telefonummer direkt)
FöretagPensionsmyndigheten Gävle
AdressPensionsmyndigheten Gävle
Box 297
80104 Gävle
KontorsadressNorra Skeppargatan 11
Gävle
Jobbnummer 766513
Observera att sista ansökningsdag har passerat.