Kundservicechef
Göteborgs stad, Kretsloppskontoret / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Kretsloppskontoret i Göteborg Kretsloppsnämnden i Göteborgs Stad har det övergripande ansvaret för planering och upphandling/beställning, uppföljning samt kontakter med kunder och brukare inom sektorn vatten, avlopp och avfall. Nämnden ansvarar för att ta fram förslag till avfalls- och VA-taxor, för samhällsinformation inom sina ansvarsområden och har miljöansvar för nedlagda deponier på kommunens mark. Visionen är att Göteborgs vatten-, avlopps- och avfallsprocess skall vara kretsloppsanpassad, prisvärd och av världsledande kvalitet. Nämndens tjänstemän finns på kretsloppskontoret där vi är ca 40 anställda.
Publiceringsdatum2009-11-26ArbetsuppgifterKretsloppskontoret söker en lyhörd kundservicechef som har vana av att leda och coacha medarbetare mot samsyn och gemensamma mål. Kundservice hanterar en mängd olika ärenden, inkomna via telefon, e-post, brev och personliga besök. Kretsloppskontoret har en väl genomarbetad kundservicepolicy som bygger på â€Kunden i fokus â€.
I rollen som kundservicechef ingår verksamhets-, personal- och ekonomiansvar.
I verksamhetsansvaret ingår att utveckla kundkontakter, ärende- och reklamationshanteringen samt att genomföra ständiga förbättringar i processerna i syfte att öka effektiviteten och skapa kundnöjdhet. I ansvaret ingår också systemansvar för förvaltningens kund- och orderhanteringssystem. I personalansvaret ingår utvecklingssamtal, lönesättning samt att aktivt arbeta med coachning, utbildning och personlig utveckling. Även nyrekrytering, schemaläggning och semesterplanering ingår i ansvaret som ledare. I ekonomiansvaret ingår ansvar för alla omkostnader för enheten.
Som kundservicechef ingår du Kretsloppskontorets ledningsgrupp och rapporterar till förvaltningschefen.
KvalifikationerFör denna tjänst ser vi gärna flera års erfarenhet av liknande befattningar eller liknande arbetsuppgifter där ledarskap och coachning inom service- eller tjänsteproducerande verksamhet ingått. Det är viktigt att du kan uppvisa ett dokumenterat gott ledarskap genom goda referenser och betyg. Du har också ett stort intresse för miljöfrågor och hållbar utveckling. Du har högskoleutbildning inom relevant område.
Du är en initiativrik och servicemedveten person som har lätt att få människor att känna glädje och må bra på sin arbetsplats. Du kan se helheter, utvecklingsmöjligheter och vågar förändra för att förbättra. Du är också prestigelös och kan rycka in när det behövs. Du känner dig trygg med att kunna genomföra svåra samtal på ett engagerat och empatiskt vis. Du är en person med hög integritet och är enkel att samarbeta med.
Göteborgs Stad är en icke-diskriminerande organisation och vid rekrytering på alla nivåer eftersträvar vi att arbetsplatsen ska få en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg. Vi uppmuntrar att medarbetare utnyttjar sin rätt till föräldraledighet.
Arbetstider och omfattningTillsvidare, tillträde: Snarast
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-12-06
Vi samarbetar med rekryteringskonsult Anette Norling på Vega HR AB i denna rekrytering.
Vänligen skicka din ansökan och CV direkt via mail till
ansokan@vegahr.se . Märk din ansökan med 32-1 Chef Kundservice
Vi ser helst att du mailar dina frågor i första hand. Gärna efter att du skickat in din ansökan och CV
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnette Norling, Vega HR AB,
anette.norling@vegahr.seFacklig kontaktSara Malmroth, 031-368 27 26
Sara Pettersson, 031-368 27 42
Ulla-Britt Nyberg, SKTF, 031-368 27 40
FöretagGöteborgs stad, Kretsloppskontoret
AdressGöteborgs stad, Kretsloppskontoret
Jobbnummer 543127
Observera att sista ansökningsdag har passerat.