Kundservice för Sågade Trävaror
Setra Group / Butikssäljarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Setra Group i Gävle,
Hedemora,
Heby,
Uppsala,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Då en av våra medarbetare har fått nya utmaningar inom Setra söker vi nu en medarbetare till vår gemensamma kundserviceorganisation för Sågade Trävaror som ska hantera leveranser till våra kunder i Nordafrika och Mellanöstern. Tjänsten är lokaliserad till Kastets sågverk i Gävle.
Setras affärsområde Sågade Trävaror är specialiserat på produktion och försäljning av sågade trävaror som produceras vid nio olika sågverk geografiskt spridda över landet. Cirka 70% av produktionsvolymen säljs utanför Sverige där Nordafrika och Mellanöstern är stora marknader. Kunderna utgörs främst av olika träimportörer.
Att arbeta som kundservicemedarbetare på Nordafrika och Mellanöstern innebär bland annat:
Försäljningsadministration såsom kontraktshantering och leveransplanering i vårt system Timberbase
Remburs och exportinkassohantering enligt gällande betalningsvillkor
Leveransplanering och uppföljning mot våra produktionsenheter
Planering, beställning och uppföljning av bulk- och containerleveranser baserat på avtal och offerter som upprättas av logistikfunktionen
Fakturering, betalningsuppföljning och övrig exportrelaterad dokumenthantering
Vi söker dig som har minst treårig gymnasieutbildning eller motsvarande, men ser gärna att du har eftergymnasialutbildning med inriktning logistik/ekonomi. Har du erfarenhet från trävarubranschen, ordermottagning eller annat arbete med inslag av produktförsäljning och kundkontakt på en internationell marknad ser vi det som meriterande. Du ska ha goda datorkunskaper i MS Office vana av administrativt arbete. Du ska behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och vi ser också gärna att du kan franska. Ytterliggare språkkunskaper meriterar.
Som person stimuleras du av att ha ett ansvarsfullt och serviceinriktat arbete, med kundens behov i centrum. Du har ett professionellt och engagerat bemötande med god förmåga att planera och administrera ditt arbete. Du är orädd och har förmågan att ta initiativ. Vi värderar personliga egenskaper och att du som person är samarbetsvillig, nytänkande och bidrar till en positiv teamkänsla.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och tillträde sker efter överenskommelse.
Intervjuer sker löpande
För mer information om tjänsten, vänligen kontakta:
Lisa Olofsson, Kundservicechef
Tel.026-147801
lisa.olofsson@setragroup.comPubliceringsdatum2015-01-30Arbetstider och omfattningDagtid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Olofsson 08-705 03 00
FöretagSetra Group
AdressSetra Group
Korsnäsvägen 151
80423 Gävle
KontorsadressKorsnäsvägen 151
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2148537
Observera att sista ansökningsdag har passerat.