Kundreskontra konsult med kunskaper i danska

SJR AB Konsultverksamheten / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Konsultverksamheten i Stockholm, Solna, Danderyd, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans.
Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan.
Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Uppdraget
SJR söker för kunds räkning en konsult till vår kunds kundreskontrateam. Uppdraget är tänkt att starta omgående och beräknas pågå ca 5 månader med goda möjligheter till förlängning alternativt rekrytering.
Du kommer att ingå i ett större team och tillsammans med två andra personer kommer du att fokusera på den danska privat- och företagsmarknaden. I arbetsuppgifterna ingår fakturering, bokning av inbetalningar, återbetalningar, påminnelsehantering, räntefakturering, avstämning av kundreskontra och rapportering.
Kompetens
Du som söker är minst gymnasieekonom eller motsvarande och har tidigare erfarenhet av kundreskontraprocessen och fakturering. Har du tidigare arbetat i ekonomisystemet SAP och på ett financial shared services center är detta meriterande. Tidigare erfarenhet av den danska marknaden eller kunskaper i det danska språket är högst meriterande. Goda kunskaper i engelska är ett krav. Du är noggrann och detaljmedveten i ditt arbete och van vid att arbeta självständigt och i team. Du är vidare handlingskraftig med en positiv och lösningsinriktad attityd.

Publiceringsdatum
2009-10-12

Så ansöker du
Vill du ansöka till tjänsten se nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Clarin i Stockholm. Tel. 08-407 55 19. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om Du inte vill ansöka till just denna tjänst kan du lägga in ditt CV via www.sjr.se och bli sökbar i vår databas.

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-11-11
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
SJR AB Konsultverksamheten

Adress
SJR AB Konsultverksamheten
Box 7420
10391 STOCKHOLM

Jobbnummer
520034

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Konsultverksamheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Konsultverksamheten: