Kundrådgivare till VA SYD (timanställning)
VA SYD / Kundservicejobb / Malmö
2025-10-07
Visa alla kundservicejobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos VA SYD i Malmö,
Lund,
Eslöv eller i
hela Sverige Är du miljöintresserad och vill vara med och inspirera och aktivera andra för en bättre miljö? Då ska du läsa vidare, för nu söker vi en timanställd till VA SYDs Kundservice för arbete 2-3 dagar i veckan!Det här handlar jobbet om
Som en av våra kundrådgivare blir du ett av VA SYDs viktiga ansikten utåt då vår enhet Kundservice är ingången till VA SYD.
Vårt mål är att lösa de frågor vi får vid första kontakten, vilket bygger på en bred kunskap om våra olika verksamhetsområden; vatten och avlopp samt avfall. Ambitionen är också att underlätta mer och mer för våra kollegor som jobbar inom dessa områden. Vi arbetar väldigt nära varandra för att kunna hantera komplexa frågor och högt tempo. Problemlösning och samarbete är därför en stor del av vår vardag.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att i samtal med kunderna:
- Hantera frågor om fakturor
- Göra ändringar i abonnemang
- Ge råd om sortering
- Ta emot reklamationer
- Hantera akuta ärenden som kräver snabb hantering
- Förvalta relationer med våra externa samarbetspartners
Vi erbjuder
Tillsammans med ett roligt och härligt team av kollegor kommer du att få vara med om att inspirera andra! Du kommer till en arbetsplats som har en bra och vänlig stämning, med stolthet över våra mål och samhällsviktiga uppdrag. Kundserviceteamet jobbar nära varandra och för att du ska trivas måste du också ha inställningen att ni alla hjälps åt och jobbar för nöjda kunder. Du får en grundlig introduktion och din arbetstid är schemalagd till helgfria vardagar kl. 08.00 - 16.30.
Vi värnar om våra medarbetare och satsar på delaktighet och utveckling samt balans mellan arbete och fritid. Vi arbetar aktivt för att VA SYD ska upplevas som en mycket bra arbetsplats av våra medarbetare.
Vem är du?
Vi söker dig som står bakom vår miljöidentitet och våra kärnvärden kvalitet, engagemang och lyhördhet. Vi arbetar mot tydliga och ambitiösa mål och söker dig som vill vara med och nå dem! För att lyckas med detta ser vi att du brinner för god service, sätter kunden i centrum och ger ett gott bemötande. Eftersom tjänsten innebär mycket kundkontakt förutsätter vi att du har en god förmåga att skapa förtroende, gillar att bygga relationer och har förmågan att vara positiv och diplomatisk men tydlig i din kommunikation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
För att bli framgångsrik i rollen och driva vårt förbättringsarbete framåt är det av stor vikt att du både är en nyfiken och självgående igångstartare, och att du har vanan att kunna samarbeta med andra för att driva projekten i mål. Tålmodighet och förmågan att hålla många bollar i luften, samt prioritera mellan dessa, är väsentligt. Du ska trivas i en miljö med kontinuerlig utveckling och förändring.
Dina erfarenheter
- Erfarenhet från arbete inom kundservice är ett krav
- Du har minst gymnasiekompetens. Högskoleutbildning (pågående eller avslutad) inom kommunikation eller motsvarande är meriterande
- Hög IT-mognad då du arbetar i många olika verksamhetssystem
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Vill du vara med och driva på miljösmarta lösningar i samhällsbygget? Välkommen med din ansökan!
Vilka är VA SYD?
VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Vår verksamhet är igång dygnet runt, har över en halv miljon kunder och omsätter en och en halv miljard per år. Vi renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. Vi hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. Vi motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval.
Övrig information
På VA SYD arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att alla sökande bedöms utifrån samma kriterier och prioriterade kompetenser. Våra intervjuer fokuserar på de kompetenser som är viktiga för rollen, vilka inkluderar yrkesmässig erfarenhet, kunskap och beteenden. På så vis kan vi matcha rätt kandidat för rollen och göra ett effektivt och rättvist urval.
VA SYD bedriver samhällsviktig verksamhet och ställer därför höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande hos våra medarbetare. En del av våra tjänster är säkerhetsklassade, det innebär att du som sökande eventuellt behöver gå igenom en säkerhetsprövning innan anställning enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vissa av våra anställningar kan även innebära en krigsplacering.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "VASYD - 1200".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare VA SYD (org.nr 222000-2378)
Arbetsplats Kund och kommunikation
Kontakt Michelle Lill
040-6350260 Jobbnummer 9543823