Kundrådgivare till Svensk Fastighetsförmedling

Svensk Fastighetsförmedling AB / Kundservicejobb / Stockholm
2023-04-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundrådgivare till Svensk Fastighetsförmedling" (publicerad 2023-08-09) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svensk Fastighetsförmedling AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi arbetar aktivt för att du ska trivas och utvecklas och har flera år i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Hos oss erbjuds du som medarbetare löpande utbildningar, unika verktyg och en unik plattform där alla våra anställda har möjligheten att vara delägare. Kedjan ägs av över 700 medarbetare och franchisetagare. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se,

Svensk Fastighetsförmedling befinner sig i en spännande förflyttning för att stärka sina marknadspositioner inom hela Sverige. Nu söker vi dig som vill vara en del av den viktiga resan mot att öka antalet affärer! I uppdraget som Kundrådgivare kommer du vara en del av ett nystartat team med ansvar över att bland annat säkerställa att Svensk Fastighetsförmedling har det mest nöjda kunderna på marknaden.

Om rollen

Under våren 2023 startar vi upp vårt nya kundcenter. Fokus för Kundcentret är, precis som för hela Svensk Fastighetsförmedling, att öka antalet affärer. Kundcentrets roll i detta är att hjälpa våra franchisetagare att öka antalet möten, förbättra deras kundvård samt att proaktivt bearbeta marknaden för att fler kunder ska välja just Svensk Fastighetsförmedling. Som Kundrådgivare i detta team kommer du bland annat att:

• Proaktivt och uppsökande bearbeta och kontakta potentiella kunder via telefon, mejl och andra kommunikationskanaler
• Ha en vidare löpande kontakt med befintliga kunder
• Hantera inkommande förfrågningar avseende bokning av värderingar, möten etc.
• Kontakta visningsgäster i syfte att bekräfta deltagande och i ett andra skede följa upp dessa
• Genomföra riktade utbildningsinsatser ute i våra Bobutiker för att stötta våra franchisetagare

Då du är bland de första in i detta nystartade team förväntar vi oss att du också:

• Är med och skapar nya och/eller förädlar befintliga rutiner och processer i syfte att effektivisera verksamheten och därmed möjliggöra en högre produktivitet i form av fler bokade möten, snabbare återkoppling till visningsgäster etc.
• Coachar, stöttar, supporterat och introducerar nya linjekollegor i kommunikation, system och strategi.
• Utvecklar kommunikationsverktyg, manus och hantering av administrativa uppgifter.
• Utvecklar flöden för leadshantering och generering

Teamet är under uppbyggnad och du kommer vara en av de första in, och med det kommer fantastiska utvecklingsmöjligheter för rätt person. Du rapporterar till vår Kundcenterchef och kommer arbeta från vårt huvudkontor i centrala Stockholm.

Publiceringsdatum
2023-04-05

Bakgrund
Svensk Fastighetsförmedling arbetar utifrån en unik metod där kvalitet och nöjda kunder är i fokus i alla lägen. Du har därför erfarenhet av att arbeta med kundservice via telefon och mejl och har genom denna erfarenhet utvecklat en god kommunikationsförmåga och drivs av att göra våra kunder nöjda.

Du kommer ställas inför nya utmaningar hela tiden då funktionen kundcenter är under uppbyggnad, därför ser vi gärna att du är lösningsorienterad och har en förmåga att utveckla rutiner och processer på ett strukturerat och noggrant sätt.

Rollen kräver också en nyfikenhet på framtiden, en vilja att ta stort eget ansvar och ett inneboende driv med klart uttalad resultatfokus.

Vidare drivs du av att lyckas och tycker det bästa som finns är att arbeta tätt tillsammans med andra människor och kompetenser. Du uppskattar när saker och ting händer och utvecklas. Du är drivande, ödmjuk, positiv och en lagspelare.

Svensk Fastighetsförmedling består av drivna och självgående personer som tillsammans brinner för att skapa ett hållbart boendeliv. Hos oss är det högt i tak och vi värdesätter att ha kul på jobbet då vi vet att det leder till resultat, innovation och gemenskap

Låter det Intressant?

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! För mer information kontakta Kundcenterchef Elias Akyol på elias.akyol@svenskfast.se . Vi intervjuar löpande.

Svensk Fastighetsförmedlingsgruppen är en koncern, där vi har ett gemensamt syfte att skapa ett hållbart boendeliv. Det genomsyrar alla våra verksamheter och tillsammans vill vi äga begreppet hållbart boendeliv och fylla det med innehåll, tjänster och handling. Vi är experter på allt kring boendet och kan bidra med vår kunskap och göra skillnad. Svensk Fastighetsförmedling med verksamhet i Spanien och Sverige tillsammans med Ordna Bolån är idag del av vår koncernstruktur. Under kommande år kommer vi att lansera fler erbjudanden för att underlätta och skapa förutsättningar för ett hållbart boendeliv, ur fler perspektiv. Från köp, sälj och förvaltande till boendeekonomi och kringliggande behov.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svensk Fastighetsförmedling AB (org.nr 556090-2313), https://www.svenskfast.se/

Arbetsplats
Svensk Fastighetsförmedling

Kontakt
Elias Akyol
elias.akyol@svenskfast.se
0730962360

Jobbnummer
7628545

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svensk Fastighetsförmedling AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svensk Fastighetsförmedling AB: