Kundrådgivare till Intrum

Intrum Sverige AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Sverige AB i Stockholm, Nacka, Göteborg eller i hela Sverige

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 9 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2018 hade bolaget proformaintäkter på 13,4 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.

Gillar du att ha många kontaktytor och att ge kundservice i toppklass? Har du dessutom sinne för affärer och intresse av ekonomi? Då är det dig vi söker!

Som Kundrådgivare eller Client Consultant (CC) som vi säger, kommer du att arbeta självständigt och ha ansvar för vår leverans till ett antal egna företagskunder, och samtidigt vara en del av ett team kollegor med motsvarande roll. CC är en viktig roll hos oss, eftersom du har den dagliga kontakten med kunderna och supporterar alla de olika tjänster som kunderna köper av oss. Du svarar på frågor, är rådgivande, analyserar och verkar för att förbättra både kundens och våra rutiner. Till din hjälp har du våra koncept, rutiner och regelverk, policys, kundavtal och våra värderingar.

Publiceringsdatum
2019-04-15

Dina arbetsuppgifter
Aktivt arbeta med och driva förbättringsförslag.
Ta fram nyckeltal per kund kompletterat med analys och åtgärdsförslag
Säkerställa effektiva och kvalitativa rutiner för kundunika lösningar
Planera och genomföra kundmöten
Kvalitetssäkring av nya kunder
Intern samordning av rutiner, filkommunikation, utvecklingsförslag m.m.
Kommunikation med kunder via samtal, mail, Skype och personliga möten
Hantering av inkommande och utgående mail till våra kunder
Fakturarelaterade frågor
Ansvara för att årligen uppdatera rutiner etc enligt avtal
Genomföra grundutbildning i vissa fall

Bakgrund
Vi vill att du har:
Gymnasiekompetens
Erfarenhet av arbete nära kund via telefon, mail, Skype och/eller personliga möten
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
God vana av att arbeta med Office-paketet, framförallt Excel

Ett extra plus, men inte nödvändigt, är:
Erfarenhet från ekonomi-, kredit- och/eller krav/inkassoverksamhet
Förståelse för Intrums affärsmodell, produkter och tjänster
Erfarenhet av analytiskt arbete

Om dig
För att trivas i rollen som Kundrådgivare tror vi att du verkligen älskar att ge service och att arbeta med kundens bästa i fokus. Du är en ansvarsfull person som arbetar noggrant och effektivt. Du trivs bäst när det händer saker hela tiden och du får nytta av din förmåga till flexibilitet i arbetet. Att du självständigt får prioritera bland arbetsuppgifter och ofta ställs inför nya utmaningar, motiverar dig att utvecklas vidare. Har du också ett gott ekonomiskt sinne och kan fatta affärsmässiga beslut, kommer du att blomstra i rollen som Kundrådgivare hos oss på Intrum.

Om företaget
Intrum ska vara Sveriges bästa, modernaste och mänskligaste inkassopartner. Vi vet att vår framgång beror på att våra medarbetare trivs och utvecklas hos oss och därför är kulturen öppen, vänlig och lösningsfokuserad. Vi erbjuder fina anställningsförmåner och vårt intresse för hälsa och ett hållbart arbetsliv syns bla genom att vi ger våra anställda hela 5000 kr per år i friskvårdsbidrag.
Vi arbetar i ett ljust och modernt kontor i Sickla, ca 10 min från Stockholm City. Hit kommer man snabbt och enkelt med bussar, Tvärbanan eller Saltsjöbanan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 8 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2017 hade bolaget proformaintäkter på 12,2 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns www.intrum.com.

Så ansöker du
Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan".

Varaktighet, arbetstid
Dagtid/Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
1) Fredrik Andersson (Commercial Manager, Client Delivery B2B) 070 8 293 741
2) Lena Glaad (Ordförande Unionen Stockholm) 0854610318

Företag
Intrum Sverige AB

Adress
Intrum Sverige AB
Hesselmans torg 14, Nacka
10524 Stockholm

Kontorsadress
Hesselmans torg 14, Nacka

Jobbnummer
4734005

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Sverige AB: