Kundorienterad säljkoordinator sökes till Å&R Carton i Lund
ProfessionalConsulting / Inköpar- och marknadsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ProfessionalConsulting i Lund,
Staffanstorp,
Malmö,
Vellinge,
Landskrona eller i
hela Sverige Söker du ett utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter, se då hit!
Just nu söker vi en säljkoordinator till Å&R Carton - som är en av Europas ledande leverantörer av kartongförpackningar. Med 1300 medarbetare och 11 produktionsanläggningar i sju länder, erbjuder företaget kartongbaserade förpackningslösningar för en rad olika konsumentprodukter. Å&R Carton ingår i ÅR Packaging Group. Läs mer om Å&R Carton på
www.ar-carton.com .
I rollen som säljkoordinator innebär det att du får ett utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter. Som säljkoordinator ska du:
• Hantera och följa upp alla ordrar. Du har ett ansvar för hela processen, från prognos till leverans
• Hantera avrop och reklamationer
• Ta hand om existerande kunder. Stämma av så att deras behov är uppfyllda, sköta kundbesök, agera kontaktperson, "go to person", för kunderna. Du kommer att fungera som en länk mellan företaget och kunden
• Sköta fakturering och kreditering
• Ta fram statistik och rapporter
• Ansvara för leveranssäkerhet och uppföljningar
Din roll kommer främst att gå ut på att koordinera och sköta kundkontakten, så det är viktigt att du kan ha flera bollar i luften samtidigt och att du har en god känsla för service. Uppdraget innebär att du kommer vara anställd av Professional Consulting och arbeta hos vår kund som konsult. För rätt person finns det goda möjligheter till att sedan överrekryteras av företaget.
Tjänsten är en heltidstjänst och arbetstiden är förlagd till kontorstider.
Vi söker dig som har minst en gymnasieutbildning. Högre utbildning inom t ex service management ses som meriterande men det är inget krav då fokus ligger på att hitta rätt person med rätt erfarenhet. Vi ser gärna att du har en bakgrund inom servicebranschen eller inom inköp och har haft liknande arbetsuppgifter tidigare.
Som person är du självständig, orädd och stresstålig samt duktig på att skapa relationer eftersom tjänsten innebär regelbunden kontakt med både medarbetare och kunder. Du kommer att arbeta i ett team vilket gör att god samarbetsförmåga är nödvändigt. Det är ett krav att du är bekväm med att använda Engelska obehindrat både i tal och i skrift då Engelska är företagets koncernspråk, kan du ett tredje språk ses det som meriterande. Dina kunskaper i Office-paketet är mycket goda, särskilt i Excel.
Känner du att det är just dig vi letar efter så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och anställningen börjar när vi har hittat rätt kandidat.
ProfessionalConsulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. ProfessionalConsulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på
www.professionalconsulting.se redan idag!
Publiceringsdatum2014-06-13Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 mån eller längre
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-07-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagProfessionalConsulting
AdressProfessionalConsulting
Grynbodgatan 3
21133 Malmö
KontorsadressProfessionalConsulting
Jobbnummer 1910059
Observera att sista ansökningsdag har passerat.