Kundfokuserade Support Team Managers till Göteborg
IFS / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos IFS i Göteborg,
Jönköping,
Linköping,
Stockholm eller i
hela Sverige IFS är en världsledande leverantör av komponentbaserade affärssystem, med försäljning i 54 länder och mer än 600 000 användare världen över. Med affärssystemet IFS Applications levererar vi affärsnytta för företag inom försvarsindustri, fordonsindustri, verkstadsindustri, processindustri, entreprenad och service, handel och logistik samt energi och telekom. Vi har 25 års erfarenhet av implementation av affärssystem, med konsulter som har djup branschkompetens och som förstår kundens verksamhet och behov.
På IFS har vi en stark och engagerad kultur där vi alla hjälps åt och där du som kollega och medarbetare syns och är viktig. Du får snabbt frihet under ansvar och kommer på många sätt ha möjlighet att påverka - vår produkt, vår organisation och vår utveckling.
Vi är en stabil och mogen Skandinavisk organisation med internationell verksamhet där du får samarbeta över såväl kompetens- som nationsgränser. Hos oss får du möjlighet att växa och utvecklas som person i din roll och i din karriär. Du möter varierande, intressanta och utmanande arbetsuppgifter och projekt och kommer att få samarbeta med kompetenta och trevliga kollegor och ledare i en organisation som sätter kunden i fokus.
Är du den som ska leda vår resa mot förstklassig support? I vår nyinrättade befattning som Support Team Manager får du fullt ansvar för att leda två team inom Support Center Scandinavia.
Genom ett stort engagemang och ett tydligt ledarskap kommer Du att leda två team professionella konsulter. En viktig del är att coacha och leda Ditt team mot att prestera sitt bästa i vår performance management-kultur. Du kommer att coacha mot ett framgångsrikt support-arbete med målet att skapa ett självgående team. Support Team Managers kommer även att ansvara för att nå maximal effektivitet och utveckling i linje med IFS kundprocesser.
Som Support Team manager kommer du att arbeta proaktivt för att säkra fortsatt lönsamhet, effektivitet, samt skapa vidare affärsmöjligheter. Du har ett övergripande ansvar för utvecklingen av teamens arbete i samråd med Support Director, som du också rapporterar till. Kort sagt, du blir en viktig nyckelperson för IFS. Tjänsterna är placerade i Göteborg eller Linköping, men innebär resor främst inom den skandinaviska organisationen.
Vi söker dig som drivs av att leda och engagera andra. Du är trygg i att coacha och ge feedback. Vi ser att du kan bidra till kontinuerlig förbättring av arbetsmetoder och processer för att nå mål, samt trygga och agera på värdeskapande aktiviteter. Formella kvalifikationer är examen från högskola eller universitet inom relevant område. Du har även några års erfarenhet av att arbeta i en ledande roll, du kan branschen väl och har kunskap om moderna ERP-system. Utöver svenska, norska eller danska kommunicerar du obehindrat på engelska.
För att lyckas i rollen tror vi att du ser styrkan i att driva och skapa resultat genom andra. Du är självgående, drivande och ser möjligheter till vidareutveckling av kundlösningar och kundrelationer, samt av dina medarbetare. Vi ser också att du är modig och tänker framåt med intresse för affärer och en känsla för värdet av god support.
Är du rätt person att anta denna utmaning och vara med och bidra till vår fortsatta framgång? Välkommen med din ansökan senast den 20 mars! Vi söker två Support Team Managers som vardera skall leda två team och kommer att tillsätta dessa tjänster löpande.
Publiceringsdatum2011-02-28Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFredrik Byrsjö, Support Director, +46 733 45 3579
FöretagIFS
AdressIFS
Box 1545
58115 Linköping
Jobbnummer 862467
Observera att sista ansökningsdag har passerat.