Kundbasansvarig
Phonera Företag AB / Marknadsföringsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Phonera Företag AB i Malmö,
Göteborg,
Linköping,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du arbeta som Kundbasansvarig i ett företag i tillväxt med höga ambitioner och vara del av ett marknadsteam som för Phoneras CRM-arbete till en ny nivå där du bidrar i Phoneras affärsutvecklings- och strategiarbete?
Bolaget
Phonera befinner sig i ett mycket spännande läge där bolaget tillsammans med Com Hem ska bli ledande inom kommunikationslösningar mot företag på den svenska marknaden.
Phonera Företag AB är ett helägt dotterbolag till Com Hem. Phonera erbjuder svenska företag moderna och prisvärda kommunikationstjänster och produkter inom telefoni, bredband och växellösningar. Phonera har idag ca 60 000 företagskunder på den svenska marknaden. Phonera grundades år 2000. Mer information finns på phonera.se och comhem.se/foretag
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Kundbasansvarig har du ansvar för utvecklandet av hela kundbasen, små och mellanstora företag. Du följer och analyserar kundbasens utveckling samt tar fram rekommendationer för optimering av kundbearbetningen. Du arbetar både långsiktigt med CRM-strategier och även kortsiktigt i taktiska kundaktiveringar. Ett arbete blir att definierar kundlivscykeln för alla våra kunder och utvecklar mätmetoder för uppföljning av kampanjer och automatiserad kommunikation.
Fokusområden kommer bland annat vara:
• Utveckla och implementera segmenteringsmodeller för kundkommunikation
• Ta fram och ansvara för KPI:er kopplat till kundutveckling, ARPU/CLV
• Ta fram korsförsäljning och uppförsäljningsprogram
• Churn- och retentionansvar
• Ta fram bearbetningsprogram
• Ansvara för uppföljning och rapportering kopplat till ovan.
I rollen ingår att driva olika typer av insiktsprojekt i syfte att öka kunskapen om kundernas behov, beteende och potential inom olika målgrupper. Analys av olika typer av data (kunddata, transaktionsdata, beteendedata, kundfeedback, extern marknadsinformation etc.) för att ta fram beslutsunderlag och rekommendationer för utveckling av bolagets kunderbjudande, säljkanaler och kommunikation.
Du kommer att agera kravställare mot IT gällande kunddata, analysverktyg och rapporter. Du arbetar mot flera kravställare internt på bolaget och har även ha ett nära samarbete med motsvarande ansvariga på företagets ägare, Com Hem AB.
För att vara rätt för rollen som Kundbasansvarig har du
En akademisk utbildning inom ekonomi, analys och/eller marknad samt minst 5 års erfarenhet av kunddatabas- och CRM-analys. Du är van att arbeta med stora databaser med kund- och transaktionsdata och har ett tydligt och pedagogiskt arbetssätt.
Vidare har du:
• Erfarenhet av kundsegmentering kopplat till kundbearbetning och försäljning.
• Erfarenhet av kvantitativa och kvalitativa kundundersökningar.
• Erfarenhet av att arbeta med kundinsikt för utveckling av kunderbjudanden, gärna inom B2B retail eller telekom.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska
Du som person är
• Affärsdriven, marknadsorienterad och brinner för att sätta kunden i centrum.
• Du är självgående, analytisk och strukturerad.
• Du kommer att ha stor möjlighet att påverka rollen, så vi sätter stor vikt vid ditt personliga driv.
• Du tänker proaktivt och är nyfiken, samt prestigelös och lösningsorienterad.
• Du kan prioritera ditt arbete och har en mycket god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra.
Tjänsten är placerad på Phoneras huvudkontor i Malmö.
Är du en vass Kundbasansvarig som trivs i förändring och som vill arbeta med verksamhetsnära frågor ? då är detta tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2015-03-27Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duVälkommen med din ansökan! Vi läser ansökningar löpande, märk din ansökan CRM.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@phonera.seKontaktLars Bondebjer, Affärsområdeschef 070-080 90 20
lars.bondebjer@phonera.seFöretagPHONERA FÖRETAG AB
AdressPHONERA FÖRETAG AB
Propellergatan 1
21115 MALMÖ
KontorsadressPropellergatan 1
MALMÖ
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 040-6221000
Jobbnummer 2224085
Observera att sista ansökningsdag har passerat.