Kundansvarig till Karlstad
Särnmark Assistans AB / Sjukvårdschefsjobb / Karlstad
2018-07-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundansvarig till Karlstad" (publicerad 2018-08-21) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Särnmark Assistans AB i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att samordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Vi har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.
Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är vår främsta drivkraft.
Söker Kundansvarig för personlig assistans till Karlstad kontoret i Värmland.
Särnmark är ett av Sveriges äldsta och ledande företag inom personlig assistans och grundades av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 25 års erfarenhet av att samordna personlig assistans för människor med funktionsnedsättningar. Vi vet vad som krävs för att ge våra kunder de bästa förutsättningarna för en individanpassad assistans och den trygghet och stöd de har rätt till. Särnmark har idag drygt 2000 medarbetena och är rikstäckande.
Tjänsten
I rollen som kundansvarig har man ett helhetsansvar för ett antal av Särnmarks kunder. En kundansvarig ska tillsammans med kunden utforma den personliga assistansen enligt de förutsättningar som ges enligt beslut och kundens egna önskemål. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att rekrytera och anställa assistenter, leda personalmöten, ansvara för arbetsmiljön m.m . I det dagliga rådgör Du både kunder och assistenter i en mängd olika frågor. Dina arbetsuppgifter kan exempelvis skifta mellan att lösa konflikter i en personalgrupp till att svara på arbetsrättsliga frågor så att assistansen håller god kvalité och att den utförs i enlighet med gällande lagstiftning. Rollen är komplex och mångfacetterad och ställer höga krav på självständighet och handlingskraft samtidigt som den är utvecklande, intressant och varierande. Kundfokus och hög servicenivå genomsyrar samtliga arbetsmoment i rollen. Dessutom ingår det i arbetsuppgifterna:
• Att tillhandahålla administrativ support till våra kunder såsom uppföljning av kundekonomi och myndighetskontakter.
• Att medverka och även ansvara för handledning, information och utbildningar till kunder och assistenter i allehanda frågor som rör personlig assistans.
• Att verka för att Särnmarks goda rykte bibehålls, och företräda och stärka Särnmark som varumärke.
• Att som kundansvarig vara "spindel i nätet" i sina kunders assistenter. Stor del av arbetet går ut på att koppla in och att konsultera personer internt som externt. Ett lyckat uppdrag är alltid ett resultat av ett gott samarbete.
• Att förstå ansvaret i att löpande dokumentera och administrativa göromål
Vi söker dig som:
• har erfarenhet av LSS lagstiftningen eller tidigare arbetet inom den sociala omsorgen
• har beteendevetenskaplig utbildning på högskole- eller eftergymnasial nivå
• har mycket god socialförmåga och lätt att skapa nya kontakter och samtidigt anpassa information så att alla förstår
• är driven, flexibel och gillar att arbeta i en föränderlig miljö/bransch
• är ansvarsfull, håller deadlines och trivs med att planera ditt eget arbete
• är stresstålig och har en mycket god förmåga att prioritera arbetet
• gillar samarbete och ställer upp för dina kollegor, samtidigt som du kan arbeta självständigt.
• brinner för människors lika värde och allas rätt till ett självständigt värdigt liv
Vi erbjuder dig bl.a.
En trygg heltids- och tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månades provanställning. Du kommer till en stimulerande och lärande arbetsplats med glada kollegor. Vi arbetar med hälsofrämjande insatser för våra medarbetare och erbjuder olika personalförmåner.
Publiceringsdatum2018-07-02ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning. KFS kollektivavtal.
Ansökan och frågor
Rekrytering och intervjuer sker löpande med tillsättning september 2018.
Vid frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Tony Skoglund på 054-777 37 77 eller via epost
tony.skoglund@sarnmark.se Du kan även kontakta affärsutvecklingschef Conny Björkman, 08-505 920 19
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSärnmark Assistans AB
AdressSärnmark Assistans AB
Våxnäsgatan 10
653 40 Karlstad
65340 Karlstad
KontorsadressVåxnäsgatan 10
Jobbnummer 4233989
Observera att sista ansökningsdag har passerat.