Kundansvarig till avdelningen ekonomirelaterade tjänster
Statens Servicecenter / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm,
Sundbyberg,
Botkyrka,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 350 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Avdelningen levererar ekonomirelaterade tjänster till drygt 120-tal myndigheter i statsförvaltningen. I tjänsteutbudet ingår bl a leverantörs- och kundfakturahantering, löpande redovisning och bokslut, service desk, systemstöd och e-beställ. Avdelningen består av fyra enheter med ca 95 medarbetare i Gävle, Östersund och Stockholm. Tjänsten är placerad direkt under avdelningschef.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
Som kundansvarig arbetar du på strategisk nivå med våra kundrelationer. Du har en mycket god kännedom om våra tjänster och avgifter och kan föra en affärsmässig dialog med nya och befintliga kunder kring våra tjänster, överenskommelser, service level agreements (SLA) och avgifter. Du har en central roll i dialogen med kundmyndigheter om utveckling av tjänsterna eller andra större principiella förändringar. Du medverkar till att säkerställa en god service mot våra kunder enligt vår samverkansmodell och våra SLA. Internt samarbetar du med bland annat leveransansvariga och enhetschefer.
Publiceringsdatum2016-03-01Dina arbetsuppgifter• Ta fram och förvalta en kundstrategi för avdelningen
• Kundbearbetning och underhåll av kundkontakter
• Förhandla överenskommelser med våra kundmyndigheter
• Medverka i kundanslutningsprojekt
• Omvärldsbevaka t ex medverka på mässor och
seminarier som företrädare för Statens servicecenter
• Delta i interna förbättrings- och utvecklingsaktiviteter inom området
Då tjänsten är under utveckling ges möjlighet att påverka dess utformning.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning
• Arbetat med kvalificerad avtalshantering mot kund
• God förhandlingsvana
• God kännedom om statlig verksamhet
• Djup förståelse och kompetens inom ekonomi
Dessutom är det meriterande om du har:
• Ett statligt kontaktnät
• Erfarenhet av affärsarbete inom, mellan eller med statliga myndigheter
Vidare ska du ha förmåga:
• Du är kundorienterad med ett affärsmässigt och professionellt bemötande
• Du har mycket god kommunikativ förmåga (både i tal och skrift),
stimuleras av att ha många kontaktytor och trivs med att företräda din organisation
• Du ser till helheten och har förmåga att tänka strategiskt och framtidsorienterat
• Du har god förmåga att strukturera och planera
• Du har god samarbetsförmåga och initiativkraft
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig informationAnställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen kan placeras i Gävle eller Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gunilla Bruun, avdelningschef Gävle tel 010-456 00 95.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel 010-456 00 57, Martina Sterner Saco-S tel 010-456 00 86, Calle Hjelmerus SEKO tel 026-65 65 83.
Ansökan med personligt brev och CV skickas senast den 7 mars till
registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med "Kundansvarig och Dnr 10070-2016/2511".
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Servicecenter
AdressStatens Servicecenter
Statens
80274 Gävle
KontorsadressStatens
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2700340
Observera att sista ansökningsdag har passerat.