Kundansvarig / Projektledare / Project Manager inom e-handel

Bravura / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-07-30

Företaget
Med flera års samlad kunskap och erfarenhet inom e-handel har Improove etablerat sig som en ledande leverantör och partner inom e-handel och fokuserar på långsiktiga samarbeten med företag som vill utveckla sin e-handel. De arbetar idag med såväl B2C och B2B, där deras kunder är allt från entreprenöriella och ägardrivna bolag till väletablerade börsnoterade bolag. Improove har en stark position på marknaden och arbetar med kunder som Gymgrossisten, Urbanears, Stenbolaget, Marshall Headphones, Stanley Security, Junkyard, Swedol, Picadeli, Tylö m fl. Improove arbetar på e-handelsplattformarna Magento Commerce och Salesforce Commerce Cloud. Två av världens i särklass starkaste plattformar för e-handel. Improove består idag av 30 medarbetare och har sitt kontor på Kungsholmstorg i centrala Stockholm.

Som Customer Success Manager hos Improove erbjuds du en roll med många kontaktytor och stora utvecklingsmöjligheter där kunden ligger i fokus. Du arbetar med den senaste tekniken, med marknadsledande e-handelslösningar och digitala strategier.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Customer Success Manager kommer du att agera kundens främsta kontaktperson. Du tar ägandeskap för att ta in uppdrag med kravspecifikation som du översätter och specificerar internt mot din projektgrupp. I rollen ingår också projektledning där du upprättar offerter med projektplan, övergripande resursplanering och resurssättning mot projekten i din pipe samt budgetering, tidsplanering och riskbedömning. Vidare arbetar du med att leda din styrgrupp i projekten och se till att samtliga leveranser sker enligt plan.

Du kommer dessutom att sammankalla och leda återkommande möten med kund för att stämma av vidare behov, tillfredsställelse och potentiella förbättringsområden i leveransen. I dialog med kunden bidrar du med strategisk rådgivning med fokus på affärsutveckling.


Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning är meriterande
• Erfarenhet som kundansvarig
• Minst 2 års erfarenhet av agil projektledning
• God kunskap och förståelse för digital marknadsföring och e-handel
• Erfarenhet av e-handel är starkt meriterande
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, i såväl svenska som engelska.

För att trivas i rollen motiveras du av att driva dina egna projekt och har förmågan att få grupper att på ett effektivt sätt arbeta tillsammans mot uppsatta mål. Genom din erfarenhet och intresse har du lätt för att analysera och arbeta datadrivet med digitala medier och e-handel. Du är van vid att strukturera ditt arbete och ha flera parallella projekt igång samtidigt. Eftersom rollen innebär kundkontakt och affärsutveckling är det viktigt att du är kommunikativ där du på ett kreativt sätt kan identifiera utvecklingsmöjligheter. Vidare ser vi att du är flexibel och inte har svårigheter att omprioritera i din dagsplanering. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Övrig information:

Start: Efter överenskommelse
Plats: Kungsholmstorg, Stockholm
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare på <a href='mailto:emelie.hansen@bravura.se'>emelie.hansen@bravura.se</a>. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: projektledare, media, digitala medier, e-handel, e-commerce, internetshopping, shopping, digital strategi, projektledning, project manager, customer success manager, e-handelsstrategi, UX, UI, webbhandel, web shop, webb-handel

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Kejzelman marcus.kejzelman@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4266302

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: