Kundansvarig inom Lokalnätsaffären

E.ON Elnät [SE] / Inköpar- och marknadsjobb / Upplands Väsby
2017-05-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundansvarig inom Lokalnätsaffären" (publicerad 2017-07-04) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E.ON Elnät [SE] i Upplands Väsby, Nyköping, Norrköping, Örebro, Nässjö eller i hela Sverige

Vi har bestämt oss. Nu skapar vi en bättre morgondag. För våra kunder, för oss själva, för vår planet. På E.ON arbetar vi för fullt med att förnya Sverige. Senast 2025 lovar vi att allt vi producerar och erbjuder kommer från 100 % förnybar eller återvunnen energi. Vi gör det enkelt att leva hållbart. Vi letar nu efter en Kundansvarig inom Lokalnätsaffären
Som Kundansvarig inom Lokalnätsaffären ansvarar du för att driva och sälja nya större anslutningsaffärer (kunder på mellanspänningsnätet), projekt, underhåll, driftavtal, förändringar osv , med fokus på kund, affärmässighet och hög leveranssäkerhet. Sammantaget bidrar du till E.ONs övergripande mål om ett hållbart samhälle med nöjda kunder och medarbetare. En viktig del som kundansvarig är att skapa goda relationer internt inom E.ON och med goda ledaregenskaper driva på projekten internt för att säkerställa leverans av affärerna med kunden i fokus. Du förväntas även identifiera kundbehov som inspel till utvecklingen av vår framtida produktportfölj.

Tjänsten som Kundansvarig är en viktig del i den förändringsresa E.ON för närvarande genomgår. Du kommer vara med och bidra till en kulturförändring inom organisationen, och påverka vägen framåt mot en mer kundorienterad och affärsdriven organisation.

Du ingår i gruppen Kund & Nät inom avdelningen Lokalnätsaffärer Nord. Gruppen består av 15 personer.

För tjänsten som Kundansvarig, letar vi efter dig med för tjänsten relevant akademisk utbildning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du bör ha minst fem års erfarenhet av teknisk försäljning och kundrelationer, gärna inom energibranschen.

För att lyckas i rollen bör du ha goda egenskaper i att lyssna in och sätta dig in i kundens situation för att säkerställa att du förstår kundens affär och behov.

Vidare är du en nätverksbyggare för att både internt och externt bygga upp värdefulla nätverk som hjälper dig att öka försäljningen, leverera affärerna enligt uppsatta mål samt identifiera nya kundbehov.



Rollen är baserad i Stockholm med regelbundna resor till kunder och E.ON Elnäts etableringar i hela Sverige.

"Vi sätter kunderna först, vi samarbetar, vi är innovativa och arbetar med ständiga förbättringar, vi når framgång tillsammans och vi agerar ansvarsfullt med ett öppet sinne."

Känner du att du passar in på beskrivningen ovan och vill bli vår nya kollega? I sådana fall välkomnar vi din ansökan! Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då löpande urval kan förekomma.



För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef,

Gustav Diebitsch, +46 705 282210



För fackliga frågor, vänligen kontakta:

Sofia Gustavsson, Unionen, +46 703 066065

Johan Persson, Akademikerna, +46 706244064

Mattias Andolfsson, Ledarna, +46 709 669029

Varaktighet, arbetstid
Contract: regular. Fulltime Regular

Publiceringsdatum
2017-05-31

Ersättning
monthly

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 79482
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tommy Vati Rekrytering.support@eon.se +46 730344270

Företag
E.ON Elnät [SE]

Adress
E.ON Elnät [SE]
Street t.b.d.
19461 Upplands Väsby

Kontorsadress
AddressLine t.b.d.

Jobbnummer
3531335

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från E.ON Elnät [SE]

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E.ON Elnät [SE]: