Kundansvarig
LSS Assistans Aros AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos LSS Assistans Aros AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Bollebygd eller i
hela Sverige LSS Assistans är ett av de ledande assistansföretagen i Väst. Huvudkontoret är beläget på Lindholmen i Göteborg, och har kunder runt om i landet. Vi arbetar för barn, ungdomar och vuxna med funktionshinder. Vi arbetar alltid för att ge våra kunder och personliga assistenter trygghet, stöd och service.
Vi söker nu en kundansvarig till huvudkontoret med start omgående.
Vi inom LSS Assistans arbetar för att kunna ge våra kunder en så god livssituation som möjligt och det är av yttersta vikt att du delar vår värdegrund och det engagemang vi har för personer med funktionshinder. Kärnan i vår organisation är mötet mellan människor, då det är där och då som relationer skapas. Vi har en förhoppning om att du som kundansvarig hos oss kan hjälpa oss att nå våra mål och tillsammans med oss utveckla företaget ytterligare.
Som kundansvarig hos oss kommer du att vara samordnare för våra kunders personliga assistans. Du har löpande kontakt med kunder och deras personliga assistenter och ser till att assistansen fungerar.
Följande arbetsuppgifter ingår i tjänsten;
• lönehantering
• schemaläggning
• personalfrågor
• arbetsmiljöfrågor
• löpande kontakt med kunder och anställda per telefon/email/besök
• kontakter med myndigheter i olika frågor
• rekrytering av personliga assistenter
• hantering av vikariepool
• sedvanliga administrativa uppgifter
Som sökande vill vi att du har erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter. Det är en stor fördel om du tidigare har arbetat med löner och personalfrågor. Vi önskar att du i grunden har relevant utbildning inom området. Kunskap om LSS-lagen samt assistansersättning är meriterande.
Vi arbetar för en god relation till våra kunder samt anställda assistenter vilket innebär att du behöver ha god social kompetens. För att lyckas med arbetet krävs att du har förmåga att arbeta självständigt och att du är noggrann vid utförandet av dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du är ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. Du ska kunna analysera vid problemsituationer och kunna finna lösningar för att hantera de problem som uppstår.
Du ska behärska svenska i tal och skrift. Fler språkkunskaper utöver det ses som meriterande.
Intervjuer sker löpande
Publiceringsdatum2021-03-10Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-23
AdressLss Assistans Aros AB
Theres Svenssons Gata 7
41755 GÖTEBORG
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Kundansvarig".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lss Assistans Aros AB (org.nr 556676-4618)
Theres Svenssons Gata 7 (
visa karta)
417 55 GÖTEBORG
Ansökan E-post:
info@lssassistans.se Arbetsplats Lss Assistans Aros AB
Jobbnummer 5621118
Observera att sista ansökningsdag har passerat.