Kund i Örebro söker en (1) ekonomiadministratör
Bemannia Kontor AB / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lekeberg eller i
hela Sverige Ett kort uppdrag som ekonomiadministratör i Örebro
Om uppdraget
Start 2 januari till och med 31/1 2024. Sysselsättningsgrad: 100% 40h/vecka Arbetstid: 08.00-17.00 med flex.
Arbetsplats är ekonomiavdelningen, Övergripande ekonomi och redovisning.
Publiceringsdatum2023-12-15ArbetsuppgifterHuvudsakliga arbetsuppgifter:
• bokföringar, omföringar och kontoavstämningar
• ta fram statistiska underlag och internkontroller
• skapa bokslutsbilagor till delårs- och årsbokslut
• söka statsbidrag
• förvalta stiftelser
Kvalifikationer• gymnasial utbildning inom ekonomi alternativt eftergymnasial utbildning inom ekonomi, t.ex. YH-utbildning
• Goda kunskaper inom bokföring
• erfarenhet av ekonomisystem, tex Raindance
• goda kunskaper i Excel
Önskvärda egenskaper: Vara strukturerad, självgående och ta egna initiativ för att driva arbetet framåt. Det krävs en god förmåga att kommunicera såväl skriftligt som muntligt. Goda datakunskaper. Du ska ha god samarbetsförmåga, lätt för att skapa förtroende och bygga relationer.
Meriterande
• erfarenhet av arbete med bokföring
• erfarenhet av ekonomiarbete inom kommunal verksamhet
• erfarenhet av att ha arbetat med Workflow i Raindance
• erfarenhet av arbete med inkassoärenden
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-12-20.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jimmy Rosén,
jimmy.rosen@bemannia.seFör generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 073-422 77 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Jimmy Rosén
jimmy.rosen@bemannia.se 08-84 53 00 Jobbnummer 8332845
Observera att sista ansökningsdag har passerat.