Kulturhuset Stadsteatern Söker En Kommunikationsstrateg Copy

Stockholms Stadsteater AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stadsteater AB i Stockholm

Kulturhuset Stadsteatern är en del av Stockholm stad och är ett hus för alla stockholmare, öppet alla dagar, unikt både ur ett nationellt och internationellt perspektiv. Huset rymmer en mångfald av kulturuttryck, såväl professionellt som eget skapande - ett hus där kultur utövas, tas in och prövas. Kulturhuset Stadsteatern omfattar ca 450 medarbetare och är därmed en av norra Europas största kulturinstitutioner.
ROLLEN I ORGANISATIONEN
Kommunikationsenhetens uppdrag är att optimera kommunikationen av Kulturhuset Stadsteaterns varumärke och utbud i syfte att locka besök och publik till våra verksamheter. Våra verktyg är till exempel text, bild, pressbearbetning, webb, rörlig bild, sociala medier, trycksaker, samt annonser och utomhusreklam. Fram till hösten 2020 genomgår Kulturhuset Stadsteatern en renovering och verksamheten är utflyttad ut till över 10 olika platser runt om i Stockholm. Under utflytten är kontoret placerat på Klarabergsgatan mitt i city.
ANSVAR OCH KVALIFIKATIONER
I samband med utflytten befinner sig Kulturhuset Stadsteatern i ett skede av varumärkes- och kommunikationsutveckling, där bland annat översyn av grafisk profil, implementering av CRM samt framtagande av ny webbsida ingår.
Kulturhuset Stadsteatern söker nu en driven och mångsidig kommunikationsstrateg/copy med fingertoppskänsla för kommunikation som inspirerar, informerar, engagerar och genererar försäljning och besök. Du är en säker och kreativ skribent som kan anpassa tonalitet efter målgrupp och kanal och drivs av att ta fram budskap som når genom bruset och som skapar engagemang hos besökare och publik.
Du kommer att arbeta med strategisk planering och operativt utförande av att paketera och lyfta fram vårt stora utbud mot besökare och publik i egna och förtjänta kanaler tillsammans med tre andra kommunikationsstrateger och i nära samarbete med CD, inhouseteam och säljenhet.
Vi tror att du har någon form av kommunikatörsutbildning och därefter kanske specialiserat dig mot text och copy. Du bör ha minst 3 års dokumenterad yrkeserfarenhet med relevans för tjänsten. Har du arbetat med kampanjorienterad copywriting eller copy mot SEO är det ett plus. Erfarenhet av pressbearbetning är en merit. Kulturhuset Stadsteatern är en kreativ konstnärlig miljö och du kommer att arbeta med många idégivare. Fördjupad kunskap inom kulturområdet och stort intresse för våra genrer teater, dans, konst/design/mode, litteratur, musik, film eller debatter, är en stark fördel.
Du är idéstark och har mycket god förmåga att uttrycka koncept och idéer i text. Som person är du driven och orädd, har lätt för att skapa samarbeten och tycker om att ta egna initiativ. Du är självgående med gott ordningssinne och kan göra egna prioriteringar i ditt arbete även under högt tempo. Du är stresstålig och känner dig trygg i att hålla flera parallella uppdrag i gång samtidigt. Arbetet innebär många sociala kontakter, varför det är av stor vikt att du trivs i mötet med människor.
Kulturhuset Stadsteatern vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Tjänsten är en visstidsanställning i 17 månader med start omgående.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag.
INFORMATION OM TJÄNSTEN LÄMNAS AV
Kommunikationschef Nina Hillebjörk, nina.hillebjork@stadsteatern.stockholm.se
Facklig företrädare: Teaterförbundet Urban Riismark,
urban.riismark@stadsteatern.stockholm.se, tel: 073-973 03 47 eller Akademikerföreningen Petter Zerpe, petter.zerpe@stadsteatern.stockholm.se, tel: 0723-160508
Välkommen med din ansökan med personligt brev och CV senast den 31 oktober 2019 till ansokan@stadsteatern.stockholm.se. När du skickar in din ansökan skriv "Kommunikationsstrateg/copy" i ämnesraden.

Publiceringsdatum
2019-10-18

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-10-31

Adress
Stockholms Stadsteater AB
Beridarbangatan 5
10327 Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "kommunikationsstrateg/copy".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms Stadsteater AB (org.nr 556026-1553)
Beridarbangatan 5 (visa karta)
103 27  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: ansokan@stadstatern.stockholm.se

Jobbnummer
4877933

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stadsteater AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stadsteater AB: