Kulla Bemanning söker vikarier till HVB-hem för ensamkommande ba
Höganäs kommun Kommunledningskontoret / Personaltjänstemannajobb / Höganäs
2015-12-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kulla Bemanning söker vikarier till HVB-hem för ensamkommande ba" (publicerad 2017-05-10) ⬅️
Visa alla personaltjänstemannajobb i Höganäs,
Bräcke,
Helsingborg,
Ängelholm,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret i Höganäs Höganäs kommun jobbar efter devisen "från kol till diamant". Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.
Vill du vara med och slipa vår diamant?
På kommunledningskontoret blir du en central del av kommunens organisation och jobbar på eller nära avdelningar som personal, ekonomi, information, näringsliv och administration. Då organisationen är i en ständig rörelse och du befinner dig i närheten av rodret, kommer du aldrig ha en tråkig stund.
Kulla Bemanning är Höganäs kommun interna rekryterings- och bemanningsenhet och tillhör Kommunledningskontoret/HR-avdelningen. Vi utför uppdrag åt hela Höganäs kommun, huvudsakligen inom Socialförvaltningen och Utbildningsförvaltningen. Kulla Bemanning arbetar med all vikariesamordning inom verksamheterna vård och omsorg, LSS, kök, städ samt skola & barnomsorg. Vi har en fast personalstab med 80-tal medarbetare.
Publiceringsdatum2015-12-16ArbetsuppgifterKulla Bemanning söker för kunds räkning handledare till gruppboende för ensamkommande barn.
Höganäs kommun har idag ca 70 ungdomar fördelade på sex boende och det kommer öppnas upp ytterligare boende under 2016. De unga ska erbjudas ett boende i en trygg, hemlik miljö som främjar självständighet och integration i samhället.
Arbete innebär att du ska vara ett tydligt vuxenstöd i ungdomarnas vardag. Du ska på ett professionellt sätt ge stöd och omvårdnad. I boendet ingår att, som personal, stötta ungdomar i skolarbete, hushållsarbete, inköp, fritid mm.
Verksamheten är bemannad dygnet runt och stor del av arbetstiden är förlagd till kvällar och helger.
KvalifikationerVi söker personal som inger trygghet och lugn och som kan fatta snabba beslut i stressande situationer. Du ska vara ett tydligt vuxenstöd i ungdomens vardag och på ett professionellt sätt ge stöd och omvårdnad. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att, stötta ungdomarna i skolarbete, hushållsarbete, inköp, fritid mm.
Vi söker dig med bakgrund inom socialt eller pedagogiskt arbete. Erfarenhet inom vårdarbete är också meriterande. Det är viktigt att du är strukturerad och konsekvent i ditt förhållningssätt. Vi sätter stor vikt för personlig lämplighet, samarbetsförmåga och att du har ett flexibelt och lösningsfokuserat arbetssätt. Du skall ha goda kunskaper i svenska, dokumentation samt generellt god it-kompetens.
B-körkort krävs.
För att få arbete hos oss ska du uppvisa utdrag från misstanke- och belastningsregister. Denna blankett hitta du på polisens hemsida. Vi rekommenderar att man skickar in blanketten omgående då det tar någon vecka att få hem den.
Vi tillämpar löpande rekrytering och kommer att kalla till intervju under hela rekryteringsprocessen. Ansök snarast!
ÖVRIGT
För mer information om tjänsterna kontakta Annika Ottermo 042-337475 eller Linda Wahlgren 042-337490, vi nås lättast mellan kl 0830-0930 på vardagar.
Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse. Vi erbjuder såväl timanställning som längre vikariat.
ErsättningTimlön Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-06
Ange följande referens när du ansöker: A527394
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Ottermo, Rekryterare
FöretagHöganäs kommun Kommunledningskontoret
AdressHöganäs kommun Kommunledningskontoret
Centralgatan 20
26382 HÖGANÄS
KontorsadressCentralgatan 20 26382 Höganäs
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2578553
Observera att sista ansökningsdag har passerat.