Kronoinspektör till Kronofogden med placering i Arvika
Kronofogdemyndigheten / Redovisningsekonomjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Arvika,
Eda,
Sunne,
Årjäng,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Arvika,
Sunne,
Karlstad,
Lidköping,
Uddevalla eller i
hela Sverige Kan du konsten att balansera?
Som medarbetare vid Kronofogden har du en viktig opartisk roll i samhället. Det är vår uppgift att se till att den som har pengar att fordra ska få hjälp att driva in dem. Men det är också vår uppgift att se till att den som har en skuld att betala ska få stöd och vägledning för att reda ut sin situation. Balans i ekonomin helt enkelt. Det är ofta både utmanande och givande. Är du rätt person för jobbet?
Ditt nya jobb
är omväxlande med många kontakter per telefon och vid förrättning hos de skuldsatta. Du utreder självständigt de skuldsattas tillgångssituation och beslutar om lämpliga åtgärder för att reglera skulder, till exempel utmätning. Du verkställer även handräckningsärenden, t.ex. avhysningar. I arbetet ingår kontakter med andra myndigheter, banker med flera. En viktig uppgift är att i olika sammanhang informera om de risker som finns med att skuldsätta sig samt att ha en vägledande dialog med de skuldsatta.
Vi jobbar teambaserat, vilket innebär att du tillhör ett team som ansvarar för resultat, planering och fördelning av arbetet. En förutsättning för det teambaserade arbetssättet är att kunna upprätthålla ett fungerande samarbete med kollegorna.
Du kommer att genomgå vår kronoinspektörsutbildning där teori varvas med praktik.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med ett aktivt medarbetarskap där kunskaper delas och vi lär av varandra
• där våra medarbetare tar ansvar för det egna lärandet, den egna utvecklingen och delar med sig av kunskaper och erfarenheter
• där våra teamchefer coachar och stödjer dig i att nå dina och verksamhetens mål
• med en god balans mellan arbete och fritid
Publiceringsdatum2018-04-27KvalifikationerVi söker dig som
•
har högskoleutbildning med minst 90 hp (eller 60 poäng) inom ekonomi, juridik eller annat samhällsvetenskapligt, polisutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren
•
har körkort för manuellt växlad personbil
Det är meriterande om du nyligen:
•
har arbetat med handläggning och fattat beslut som påverkar individer
•
har erfarenhet av att professionellt möta människor i svåra livssituationer
Dina egenskaper
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och söker dig som:
•
har erfarenhet av arbete som inneburit många kontakter
•
har goda kunskaper i informationssökning
•
är produktiv och tar ansvar för ett gott resultat
•
är en stabil person som bemöter andra väl och har en god samarbetsförmåga
•
har god kommunikativ förmåga
•
är flexibel och kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter
•
har förmåga att fatta beslut och är handlingskraftig.
•
delar våra värden - offensiv, pålitlig och hjälpsam.
Information
Tjänsterna är tillsvidareanställningar med provanställning.
Urvalstester kan komma att användas. Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJan Labraaten, teamchef 010-572 36 83
Petrus Potrus, Rekryterare
petrus.potrus@skatteverket.se 010-574 19 81
Arne Lundgren, Facklig kontaktperson ST 010-577 59 03
Per Swedberg, Facklig kontaktperson Saco
per.swedberg@kronofogden.se 010-577 59 17
FöretagKronofogdemyndigheten
AdressKronofogdemyndigheten
Box 211
67125 Arvika
KontorsadressBox 211
Jobbnummer 4113766
Observera att sista ansökningsdag har passerat.