Kreativ och driven Rekryterare till Academic Resource
Academic Resource AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Resource AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker nu en driven och engagerad Rekryterare till vårt team inom Ekonomi & Finans. Brinner du för rekrytering och vill jobba i ett entreprenörsdrivet bemannings- och rekryteringsföretag? Gillar du att arbeta i en social roll i ett högt tempo och är redo för att ta mycket eget ansvar? Då kanske du är vår nästa Rekryterare.
Academic Resource växer med stormsteg. Som Rekryterare kommer du att få arbeta med att tillsätta spännande tjänster inom ekonomiområdet, du kommer att intervjua kandidater för både konsultuppdrag och rekryteringar. Din huvudsakliga uppgift är att hantera kandidatförsörjningen till våra befintliga uppdrag. Du blir en del av ett härligt team som idag består av två konsultchefer, två rekryterare och en researcher. Vi arbetar tätt tillsammans som team och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Vi sitter i fina lokaler på Norr Mälarstrand. Du rapporterar direkt till affärsområdeschef.
Publiceringsdatum2018-02-19Dina arbetsuppgifter• Skriva annonser och publicera dessa
• Search i olika databaser såsom LinkedIn, Monster.se och på AMS
• Urvalsarbete
• Telefonavstämningar
• Intervjuer
• Referenstagning
• Rekryteringsadministration
• Ansvara för kontakt med samarbetspartners, planera samt representera företaget vid arbetsmarknadsmässor
Du kommer utöver ovanstående uppgifter även att få delta på kundmöten med konsultcheferna för att lära känna kunderna samt ta ansvar för andra uppgifter inom företaget - beroende på dina tidigare erfarenheter och intressen. Du ingår även i företagets rekryteringsgrupp som tillsammans jobbar med att utveckla våra befintliga processer inom både rekrytering och administration.
ProfilVi söker en person med en utbildning inom personal/HR eller ekonomi. Du har tidigare erfarenhet av att jobba inom bemannings- och rekryteringsbranschen som exempelvis rekryterings- eller bemanningsassistent och är väl insatt i hur processerna fungerar och van vid en säljorienterad miljö. Du har tidigare erfarenhet av och trivs med administrativt arbete och är en van användare av Officepaketet. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har en hög IT-mognad och om du arbetat med sociala medier som rekryteringsverktyg innan och har erfarenhet av searcharbete. Har du tidigare jobbat inom ekonomi eller finans är det ett stort plus. Har du ett intresse för sälj ses även det som meriterande.
För att trivas i rollen är det viktigt att du är noggrann, effektiv och initiativtagande. Du trivs att arbeta i dynamiska miljöer där den ena dagen inte är den andra lik. Flexibilitet och en god prioriteringsförmåga krävs för att lyckas i rollen. Då vi är ett litet företag är det viktigt att du inte är rädd för att ta tag i både högt och lågt. Rollen innebär daglig kontakt med kandidater varför det är viktigt att du trivs i en social och relationsskapande roll. Det är viktigt att du är en teamorienterad och serviceinriktad person. Vi jobbar hela tiden med att förbättra våra processer och ser gärna att du kommer med egna kreativa förslag på hur vi kan utvecklas.
Tjänsten avser heltid och är en tillsvidareanställning. Önskat tillträde enligt överenskommelse.
Vi söker en person med en utbildning inom personal/HR eller ekonomi. Du har tidigare erfarenhet av att jobba inom bemannings- och rekryteringsbranschen som exempelvis rekryterings- eller bemanningsassistent och är väl insatt i hur processerna fungerar och van vid en säljorienterad miljö. Du har tidigare erfarenhet av och trivs med administrativt arbete och är en van användare av Officepaketet. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har en hög IT-mognad och om du arbetat med sociala medier som rekryteringsverktyg innan och har erfarenhet av searcharbete. Har du tidigare jobbat inom ekonomi eller finans är det ett stort plus. Har du ett intresse för sälj ses även det som meriterande.
För att trivas i rollen är det viktigt att du är noggrann, effektiv och initiativtagande. Du trivs att arbeta i dynamiska miljöer där den ena dagen inte är den andra lik. Flexibilitet och en god prioriteringsförmåga krävs för att lyckas i rollen. Då vi är ett litet företag är det viktigt att du inte är rädd för att ta tag i både högt och lågt. Rollen innebär daglig kontakt med kandidater varför det är viktigt att du trivs i en social och relationsskapande roll. Det är viktigt att du är en teamorienterad och serviceinriktad person. Vi jobbar hela tiden med att förbättra våra processer och ser gärna att du kommer med egna kreativa förslag på hur vi kan utvecklas.
Academic Resource är ett väletablerat rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet som funnits sedan 2005. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Administration, Ekonomi & Finans, samt Life Science. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm/Mälardalen.
Hos oss erbjuds du en anställning hos ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, vilket innebär stor trygghet då du omfattas av bemanningsföretagen Almegas kollektivavtal. Som anställd på Academic Resource erbjuds du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar, semester och föräldralön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAcademic Resource AB
AdressAcademic Resource AB
Norrmälarstrand 100
11235 STOCKHOLM
KontorsadressNorrmälarstrand 100
Jobbnummer 3974112
Observera att sista ansökningsdag har passerat.