Krav- och testledare rekryteras till Systembolaget

Experis IT Huvudkontor / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Stockholm, Solna, Sollentuna, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

Systembolaget finns till för att alkoholproblemen i Sverige ska vara så små som möjligt. Om starköl, vin och sprit såldes i vanliga affärer skulle alkoholkonsumtionen vara nästan 40 procent högre, beräknar forskarna. Men Systembolaget kommer bara finnas kvar så länge folk vill. Så vår utmaning är att göra allt vi kan för att kunderna ska bli nöjdare och nöjdare - utan att öka försäljningen. Det är ingen lätt utmaning, men både rolig och meningsfull. Läs mer på www.systembolaget.se .

Systembolagets IT-avdelning ansvarar för att leverera IT-stöd som på bästa sätt stödjer verksamheten på ett behovsanpassat och kostnadseffektivt sätt. Allt systemstöd är utkontrakterat och köps av externa leverantörer vilket gör att IT-avdelningen har rollen som beställare och IT-förvaltare.

Nu förstärker vi vår IT-organisation med en krav- och testledare som kommer att leda krav- och acceptanstestarbete inom systemförvaltning och projekt, i nära samarbete med verksamheten.

Rollen
Som krav- och testledare ansvarar du för att krav- och testprocessen är effektiv och metodisk utifrån varje specifikt uppdrag. Tjänsten innebär att du fungerar som bryggan mellan systemleverantörer och medarbetare i organisationen där god verksamhetskunskap och samarbetsförmåga är en stor framgångsfaktor.

I din roll som kravledare kommer du att leda, driva, planera och följa upp kravarbetet genom att bland annat ta fram kravspecifikationer, hålla workshops samt utbilda och leda verksamheten framåt.

Rollen som testledare innebär att du kommer att leda, driva, planera och följa upp acceptanstestarbetet. Du kommer bl.a. att ta fram testplaner, testrapporter, ta fram testfall tillsammans med verksamheten, hålla utbildningar i testmetodik och verktyget QC, hålla workshops och koordinera defekterna med många olika systemleverantörer.

Tjänsten är en tillsvidare anställning med placering på huvudkontoret beläget på Kungsträdgårdsgatan i centrala Stockholm.

Systembolaget utsågs 2015 för tredje året i rad till Sveriges bästa serviceföretag och IT-avdelningen har de senaste åren vunnit flera fina utmärkelser så som årets CIO (2013), årets Servicedesk (2013), årets Servicedesk Manager (2014) samt årets Servicedeskmedarbetare (2015).

Om dig
• Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller motsvarande.
• Du har en flerårig erfarenhet av både kravledning och acceptanstestledning
• Det är meriterade om du har erfarenhet av detaljhandel.
• Erfarenhet av ALM Quality Center är viktig för rollen.
• Det är meriterande om du är certifierad enligt REQB och ISTQB.
• Du tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter.
• Du vet att du i din roll är hela Systembolagets ansikte utåt.

Som person är du van att leda och inspirera människor, du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Du är analytiskt lag, van att tänka kritiskt samt har en god leveransförmåga och är självgående i din roll.

Om din utveckling hos oss
Systembolaget är i ständig utveckling, och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska lära dig mer och mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan, och utvecklingssamtal genomförs årligen.

Ansökan och kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Systembolaget med Experis IT. Frågor besvaras av rekryteringskonsult Anki Snis, 08-508 954 53, anki.snis@se.experis.com . Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.experis.se och koppla mot tjänsten.

Urval sker löpande så skicka in den ansökan så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2016-02-24

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Catrine Snis 08-50895453

Företag
Experis IT Huvudkontor

Adress
Experis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2689239

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT Huvudkontor: