Kpmg Market & Sales Söker En Duktig Administratör På 75%

Manpower AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.

KPMG Market & Sales söker en duktig administratör på 75%

KPMG jobbar för att göra skillnad och förbättra framtiden för våra kunder. Vi drivs av att förmedla affärsmässiga insikter och erbjuder branschspecifika och kvalificerade tjänster inom revision, skatt, rådgivning och ekonomiservice. Genom vårt globala nätverk är vi ett av världens ledande kunskapsföretag med 162 000 specialister i 155 länder. I Sverige har vi stark lokal förankring med 1 600 medarbetare på 60 orter. Läs mer om oss på www.kpmg.se

Uppdrag hos KPMG

Market & Sales är en tvärfunktionell enhet inom KPMG vars syfte är att främja affären för samtliga tre affärsområden inom KPMG; revision, skatt och rådgivning. Inom Market & Sales finns säljkompetens, Bid Managers och andra kompetenser som kan bygga affärsmässiga och komplexa offerter för bolagets nuvarande och potentiella kunder.

KPMG vill nu utöka sin styrka i Sverige då de behöver en administrativ stjärna som ska stötta deras Sälj- och Marknadsteam i centrala Stockholm. Tjänsten som administratör är placerad i Stockholm och du kommer att rapportera till Head of Market & Sales.

Vi söker nu dig som har en gedigen erfarenhet av bred administration och som kan se sig själv i en assistenterande roll med mycket eget ansvar.

I rollen som administratör hos KPMG kommer du att ha följande arbetsuppgifter:

• Tidrapportering
• Ansvara för utläggsredovisning för dina kollegor
• Ha kontroll av övriga avdelningens utlägg
• Fakturering
• Beställning kontorsmaterial; visitkort, datortillbehör, telefonservice
• On/Offboarding av kollegor
• Kalenderhantering för 4 kollegor i gruppen
• Hämta lunch vid behov
• Protokollskrivning avdelningsmöten (observera att detta är på engelska)
• Powerpointpresentationer
• Underhåll Teamsite
• Underhåll intranätet
• Kontering fakturor
• Riskhantering uppdrag
• Resebokningar
• Mötesbokningar
• Utskick till organisationen (Winflash)
• Underhåll kundregister
• Förbereda och planera Avdelnings-/kursevent
• Övrig administration

Uppdraget förväntas starta senast den 1/9 2016 och initialt pågå till årsskiftet, men kan komma att bli permanent för rätt person. Uppdraget är på 75 % men det kan komma att öka. Under tiden kommer du att vara anställd av Manpower och uthyrd till KPMG. Du kommer att sitta på KPMGs nya kontor på Vasagatan i centrala Stockholm, som de flyttar till i augusti, men kommer troligtvis vara en del på kontoret i Arenastaden också.

Vem är du som söker till KPMG?

Du som söker rollen som administrativ assistent hos vår kund KPMG har en bred erfarenhet av liknande uppgifter enligt ovanstående. Du har en förmåga att anpassa dig till en ny verksamhet på ett smidigt sätt och är flexibel och van vid snabba puckar. Du har ett bra tålamod, är positiv samt mycket lösningsorienterad. Vi ser att du är van vid en hög arbetsbelastning för att trivas i rollen, dessutom har du skinn på näsan och kan sätta ner foten. Avdelningen du kommer att assistera arbetar ständigt under hård press och du kommer ha en betydande roll i deras team. KPMG satsar på sina anställda och dig, vi ser därför att du är en lojal person som strävar efter att utvecklas i din yrkesroll.

Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt, lokalt och internationellt. Mycket av kommunikationen sker med partners och kollegor från utlandet, varpå du måste vara bekväm att kommunicera på affärsengelska i såväl tal som skrift. Du kommer dessutom föra protokoll vid möten på engelska.

Du har goda datorkunskaper och har arbetat i flera olika affärssystem. Du är mycket duktig i Officepaketet, speciellt i Excel och Powerpoint där större delen av ditt arbete kommer ske.

Vad kan vi på Manpower erbjuda dig?
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag.Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Vill du veta mer?
Urval och presentationen till kunden kommer ske löpande, så ansök idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Alexandra Nordeborg på 08-4523357 eller på

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2016-07-21

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-01
Ange följande referens när du ansöker: 6025
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Nordeborg 040- 6606322 alnord@manpower.se

Företag
Manpower AB

Adress
Manpower AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2962704

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower AB: