Koordinerande Administratör inom Försäljning
TNG Group AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Nu söker vi en administratör till internationella utvecklings- och forskningsföretaget Biospin Scandinavia i Solna
Vill du arbeta som administratör inom försäljning på ett stort internationellt företag? Sök uppdraget redan idag!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Här kommer du att få arbeta på ett stort internationellt företag med möjlighet till många interna kontakter i en organisation vars fokus är utveckling och samordning. Bolaget befinner sig just nu i en spännande fas i och med ett fusionsprojekt av de svenska Brukerbolagen. Du kommer bli en av nyckelpersonerna vad gäller ärendehantering och du kommer vara en viktig länk mellan Sälj-, Produktion- Ekonomi- och Serviceavdelningen.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
* Koordinera serviceuppdrag och transporter för våra servicetekniker och transportörer.
* Hantera kundärenden och order via telefon och e-mail
* Registrera beställningar i systemet till leverantörer/fabriker
* Koordinera information mellan fabriker, säljare, serviceavdelningen och ekonomiavdelningen. Övervaka processen från order till fakturering och ibland hjälpa till där det behövs.
* Hantera import- och exporfrågor för öppna order och dess transporter.
* Utföra all fakturering till slutkund.
* Granska och attestera interna fakturor från fabrik och externt från transportör/leverantör.
* Stödja serviceteknikerna och ekonomiavdelningen med månatlig tidredovisning.
* Administrera lokalt lager med inventering och redovisning till ekonomiavdelningen.
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Ett öppet och positivt gäng blir dina nya kollegor i trevliga lokaler i Solna, Järva Krog med närhet till lokala färdmedel (Ulriksdal).
Du kommer att arbeta som konsult via TNG och uppdraget är på 6 månader med möjlighet till förlängning. Anställningen är heltid och vi ser gärna att du kan börja senast den 1/8 eller ännu hellre redan 1/7.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig med gymnasiekompetens och som gärna har tidigare erfarenhet av en administrativ roll eller kundtjänst. Du får gärna ha erfarenhet från företag i liknande bransch eller jobbat med import-/ export och logistik. Du har kunskap i Microsoft Office samt helst tidigare jobbat med något ERP-system. Vi befinner oss just nu i en fas då vi ska implementera SAP, så har du erfarenhet av SAP är det meriterande. Koncernspråket är engelska vilket du behöver behärskar både i tal och skrift liksom svenska. Om du dessutom kan tyska är det en fördel, men inget krav.
Som person är du öppen för förändringar och har ett noggrant och strukturerat arbetssätt vilket kommer till nytta både i vårt förändringsarbete med implementering av SAP och i det löpande arbetet. Att du är serviceinriktad och har kunden i fokus är viktigt i vårt arbete.
INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd utav oss på TNG och arbeta ute hos vår kund. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Du kan endast bifoga ditt CV, så skicka inget personligt brev då vi inte läser dem. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
Publiceringsdatum2017-06-16ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Björk
helena.bjork@tng.se 0709-513569
FöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm
KontorsadressVästra Järnvägsgatan 15
Jobbnummer 3561768
Observera att sista ansökningsdag har passerat.