Koordinator till korttidsboendet Byalagsgatan
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2025-11-18
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-11-18BeskrivningI januari 2025 öppnade vi upp vårt korttidsboende på Byalagsgatan 3 med två enheter, och till hösten startar vi en tredje.
Vårt korttidsboende tar emot vuxna från 18 år som beviljats bistånd enligt socialtjänstlagen. Det kan handla om personer som förvärvat en skada i vuxen ålder och därmed har ett tillfälligt ökat behov av stöd, omvårdnad och rehabilitering, eller om andra livssituationer som gör att en person behöver vistas en period på korttidsboendet.
Vårt team består av undersköterskor, sjuksköterskor, stödpedagoger, ett rehabteam och tre enhetschefer som arbetar tätt ihop.
Idag har verksamheten en koordinator, och eftersom vi fortsätter att växa söker vi nu ytterligare en koordinator.
Dina arbetsuppgifterSom koordinator har du en central roll i att skapa struktur och flöde i verksamheten. Du ansvarar för samordning mellan flera funktioner och är en viktig länk mellan verksamheten, myndigheter och externa aktörer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Ansvara för daglig hantering av Funktionsbrevlådan och förfrågningar från SPINK (Samlade placerings- och inköpsfunktionen).
- Ha löpande kontakt med SPINK, handläggare inom funktionsstöd, sjuksköterska (SSK), enhetschef (EC) och rehab vid nya och pågående placeringar.
- Samordna möten: boka uppföljningsmöten, skapa kallelser och bjuda in berörda parter.
- Dokumentera i Treserva och Solrosen: journalanteckningar, händelser, samtal med anhöriga och avvikelser.
- Fördelning och avslut uppdrag i Treserva och kontakt med LVS.
- Uppdatera boendelistan varje vecka och dela med relevanta yrkesgrupper (rehab, SSK, stödpedagog, EC).
- Stötta brukare i administrativa kontakter med myndigheter som Skatteverket, Försäkringskassan och ekonomiskt bistånd och andra myndigheter.
- Samordna hemgångar i dialog med myndighet, anhöriga, SSK, rehab och hemtjänst.
- Hantera beställningar av transporter (Göteborgs Bud, färdtjänst, liggande transport) och stödja brukare i kontakt med 1177.
- Föra statistik och redovisa beläggningsgrad.
- Delta på APT och eventuellt verksamhetsmöte för att stötta medarbetarna om boende.
- Delta i samverkansmöte med SSK och rehabteamet samt uppföljning av uppdrag.
- Stötta brukare i ansökningar om god man och kontakt med överförmyndarenheten.
KvalifikationerVi söker dig som har en högskoleutbildning omfattande om minst 120 hp inom socialarbete (SOL, LSS) eller annat som arbetsgivare bedömer likvärdigt.
Vi söker dig som är strukturerad, lösningsorienterad och trivs i en samordnande roll med många kontaktytor. Du har god administrativ förmåga, är van vid dokumentation och har ett professionellt bemötande gentemot både brukare, anhöriga och samarbetspartners.
Meriterande:
- Erfarenhet av arbete inom funktionsstöd, vård eller socialtjänst samt ett liknande arbete.
- God kännedom om system som Treserva och SPINK
AnställningsvillkorUrval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan
Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankett för begäran om registerutdrag för enskild person)
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Heltid med möjlighet till deltid
• Introduktion vid nyanställning
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Om företagetVi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.
Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.
Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.
Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!
Du är Göteborg.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/318".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Förvaltningen för funktionsstöd
Kontakt Maryam Karvan Kiani
maryam.karvan.kiani@funktionsstod.goteborg.se Jobbnummer 9609964