Koordinator med mobilitetsansvar
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.
Publiceringsdatum2022-07-06ArbetsuppgifterVi på serviceavdelningen har ett helhetsansvar för tillsyn och skötsel och reparationer av våra fastigheter som innefattar alltifrån mark till byggnad och installationer. I vårt uppdrag ingår också att upprätthålla myndighetskrav, utföra energisparåtgärder samt mindre uppdrag. För oss är det viktigt att våra kunder är nöjda och trivs i våra miljöer. En förutsättning för det är att vi arbetar med omtanke för och i nära samarbete med verksamheten. Tillsammans med förvaltningens andra avdelningar och organisationer i staden ser vi till att standarden i våra lokaler är god och väl fungerande för våra kunder och göteborgarna.
Serviceavdelningen består idag av cirka 280 medarbetare och är indelad i fem områden. Arbetsmiljön präglas av stort engagemang, kreativitet, gott samarbete och stor gemenskap.
Område kundservice är en del av serviceavdelningen och är stöd mot både serviceavdelningen och övriga förvaltningar. I områdets uppdrag ingår att skapa rätt förutsättningar för samtliga medarbetare genom intern service.
I din roll som koordinator med mobilitetsansvar på Lokalförvaltningen har du ansvar för samtliga mobilitetsfrågor kopplat till lokalförvaltningens egna fordon. I tjänsten ingår även att driva projekt och förbättringsarbete för område kundservice.
Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden:
• Samordna förvaltningens mobilitetsflotta utifrån ett helikopterperspektiv och optimera flottan utifrån miljö, ekonomi och teknik.
• Arbeta med skadeförebyggande arbete.
• Vara kontaktperson gällande fordonsbeställningar samt ansvara för alla avtal och att rätt fordon beställs utifrån gällande riktlinjer.
• Samordna och upprätta en effektiv mobilitetsflotta.
• Utarbeta, följa upp och utvärdera statistik avseende all mobilitet och drivmedel. Skapa underlag och förslag för effektivisering genom val av mobilitetstyp, kostnadsanalys, antal användningstimmar, antal passagerare och driftsanalys.
• Introducera nya former av mobilitet eller fordonsmodeller för verksamheten.
• Vara uppdaterad på gällande myndighets- och lagkrav angående samt att aktivt delta i mobilitetsnätverk med Göteborgs Stads Leasing.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant eftergymnasial examen, gärna med inriktning mot miljö eller offentlig förvaltning. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
För att passa i rollen vill vi att du har dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom en politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av projektledning samt en vana av att arbeta processinriktat. Du har vidare ett intresse för och kunskap om lagar, avtal och bestämmelser som styr förutsättningarna för verksamheten.
Du behärskar Office-paketet mycket väl och använder frekvent digitala verktyg för att kommunicera, presentera och dokumentera ditt arbete.
Tjänsten kräver B-körkort. Du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift, då arbetet bland annat innebär att författa beslutsunderlag och presentationer.
Som person är du ansvarstagande med ett strategiskt förhållningssätt, tar egna initiativ och driver dina processer vidare. Du är analytisk och lösningsorienterad samtidigt som du trivs i samarbetet med andra människor. Du har förmågan att växla mellan detaljer och helhetssyn och du har hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
Du trivs vidare med omväxlande arbetsuppgifter av såväl operativ som strategisk karaktär och du trivs med att vara spindeln i nätet vad gäller mobilitet.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Vi på Lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGÖTEBORGS KOMMUN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C95663".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Göteborgs Stad , Lokalförvaltningen
Kontakt enhetschef kundmottagning och administration
Elin Claesson
031-365 08 03 Jobbnummer 6803173
Observera att sista ansökningsdag har passerat.